City-cow goes wild
torsdag 12 mars 2020 - Vanuatu

Jag är mitt i den djupaste regnskogen i Vanuatu. Jag står naken i floden, målad i rött och äter banan. Vattnet strömmar kring mina vader när jag plötsligt ser mig själv utifån. Det är en av de mest bisarra scener i mitt liv. "Tänk om en kollega skulle komma nu. Fan vad sjukt!". Alldeles

Tanaka sori namba wan
lördag 22 februari 2020 - Vanuatu

Planet är på väg ner för landning i landet ingen hört talas om. Jag tittar ut genom fönstret. Det är kolsvart. En tanke fladdrar förbi som en skugga: ”hoppas piloten ser landningsbanan”. Precis innan vi sätter ner hjulen på landningsbanan i Port Vila, huvudstad i Vanuatu, ser jag

En vecka med världens lyckligaste (2 av 2)
onsdag 7 januari 2015 - Vila, Shefa Province, Vanuatu

6:e januari: Idag det dags för oss att göra en djupdykning i den lokala kulturen. Vi åkte först till den närmaste byn, som ligger knappt en kilometer från där vi bor. Väl där möttes vi av många av byns kvinnor och en massa barn. På programmet stod vävning och matlagning på

En vecka med världens lyckligaste (1 av 2)
onsdag 7 januari 2015 - Tanna, Tafea Province, Vanuatu

2:a januari: Resan till Vanuatu gick smidigt och vi landade i en varm och välkomnande huvudstad - Port Vila. På flygplatsen kom vi på att vi inte hade en aning om värdet av den lokala valutan Vatu, men vi fick snart detta klargjort. Vi hoppade in i bussen som körde oss till vårt hotell. Väl

Tusen nyanser
måndag 8 december 2014 - Vila, Shefa Province, Vanuatu

Hej hallå dagboken, Så, Söderhavet. Lite regnigare än vad man kunde tro, men det kan mycket väl bero på att det visade sig vara regnsäsong nu. En liten miss i beräkningarna, men huden min är hemskt glad över att det kommer lite moln då och då. Annars har vi checkat av vattenfall,

lördag 19 april 2014 - Vila, Shefa Province, Vanuatu

Jag kan egentligen inte säga vad jag hade för förväntningar på Vanuatu men jag måste säga att jag verkligen gillar det här landet. Delvis därför att vi den veckan vi har varit här har bott riktigt bra strax utanför huvudstaden Port Vila. Vi har ett eget rum, med badrum, spis och

Emelie Ekelund
EmelieEkelund i #emeliesresa2014
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Vanuatu - Port Vila
onsdag 16 oktober 2013 - Vila, Shefa Province, Vanuatu

Tyvärr i princip lika dåligt internet här haha så kommer fatta mig kort igen. Vi har varit 3 dagar på Hideaway island där vi har tvingats till att sola och bada. Det är ett marint reservat runt ön vilket gjort att vi även tvingats snorkla en del. Dessa hårda dagar har i sin tur lett till

Fortsättningen på vår Söderhavsö Vanuatu 22 Dec
lördag 22 december 2012 - Vila, Shefa Province, Vanuatu

Hejsan igen...forts på Vanuatu Igår har vi varit iväg på en heldagsutflykt med 1 lokal guide plus chaufför..Han hämtade oss på hotellet vi körde tvärs över ön upp o ner i regnskogen gick det..han berättade mycket om både kannibalerna på grannön, att de åt sin sista människa

Söderhavet Vanuatu!!
fredag 21 december 2012 - Vila, Shefa Province, Vanuatu

Hejsan därhemma Nu har vi varit några dagar i Söderhavet i landet Vanuatu detta blev istället för grannöarna Fiji som drabbades av den värsta cyklonen på 20 år o samma dag stod vi på flygplatsen o fick reda på att flyget var inställt. Ringde då till Captain Cook Cruises dagen efter

Malakula
torsdag 16 augusti 2012 - Vila, Shefa Province, Vanuatu

2012-08-15 Port Vila, Efate, Vanuatu Vi lämnade Port Vila efter en dryg vecka seglade ut till grannöarna och hittade två fina ankringsplatser, Havanna Harbour på Efate, stilla som en insjö, och Le Man Bay på Epi där vi förgäves spanade efter dugonger, gräsätande sirendjur(sjökor) som

Sy Marieke Iii
MariekeIII i Världsomsegling
Senast aktiv - från Hörby, Skåne län, Sverige
Second time around

Second time around

14 januari 2020 - 30 september 2020

Jag är 36. Livet går... Jag kunde inte leva med att förra gången jag slutade mitt jobb och drog ut och reste var den enda gången. Så nu kör vi igen. Second time around :)

Australien & Vanuatu

Australien & Vanuatu

13 december 2014 - 10 januari 2015

För ganska exakt 12 år sedan åkte vi på vår första husbilssemester och destinationen var då Australien. Inga barn fanns med i bilden och vår camper van var klart i kategorin lågbudget. Den tog oss dock dit vi ville. 2 år senare gifte vi oss och 2006 föddes Casper. Han fick tillbringa sin första jul i husbil - denna gång i Nya Zeeland. 2008 föddes Milla och hon har aldrig bott i husbil. Förrän nu! 10 år som gifta måste ju firas och resmålen vi valde mellan var att korsa Afrika med bil eller återigen uppleva Australien. Till slut valde vi Australien med en liten detour till för oss tidigare okända Vanuatu. Vi startar med några acklimatiseringsdagar i Melbourne, flyger sedan över sundet till Tasmanien och kör med husbil där en dryg vecka. Därefter tillbaka till fastlandet för upptäcksfärd och avstickare på vägen mellan Melbourne och Sydney. Efter att ha skålat in det nya året i Australien flyger vi vidare till Vanuatu för att förhoppningsvis få se både vilda hästar och aktiva vulkaner.

Australien och sydamerika

Australien och sydamerika

28 november 2014 - 20 maj 2015

#emeliesresa2014

#emeliesresa2014

27 december 2013 - 27 maj 2014

Singapore, Australien och Nya Zeeland står på schemat. Sen får vi se! :)

2013 Sydafrika, Asien och Söderhav

2013 Sydafrika, Asien och Söderhav

6 september 2013 - 6 december 2013

Resa på egen hand denna gången. Vi börjar med 3 dagar vardera i Kuwait City och Doha. Vidare till Sri Lanka för en 6 dagars tur med Shanti travel. Hong Kong nästa med 6 nätter, sedan Brunei 4dagar och Filipinerna 6 dagar. Papua Nya Guinea skulle vi egentligen varit längre på men deras hutlösa priser och ovanligt dåligt flygschema gör att vi bara är i Port Moresby en natt. Sedan 7dagar vardera på Salomonörarna, Vanuatu och Nya Kaledonien för lite sol och bad. Australien 2 veckor där vi hyr en Spaceship ännu en gång men håller oss i "närheten" av Sydney. Näst sista anhalt blir Singapore där vi har 3 heldagar för att sist men inte minst avsluta i Sydafrika. Där har vi hyrbil 1 månad där vi skall ta oss från Johannesburg till Kapstaden (med en avstickare till Krugerparken förståss).

Ågrens Asien Australien Fiji o Bali =D

Ågrens Asien Australien Fiji o Bali =D

13 december 2012 - 15 januari 2013

Ågrens stora drömresa( Köpenhamn-Kuala Lumpur i Malaysia- Rundresa Australien-Kryssning i Söderhavet/Fijiöarna- Bali i Indonesien sen tillbaks till Kuala Lumpur hem till Köpenhamn igen!! I nästan 5 veckor!! 2012-13 =))

19 juni 2011 - 26 juli 2011

Flyg Landvetter- London- Hong Kong - Fiji - Vanuatu

Vanuatu... Ja vart fan ligger det?

Vanuatu... Ja vart fan ligger det?

12 juni 2010 - 20 juni 2010

Då är det dags igen! Aktiva vulkaner, Kanibaler, 40m Bungyjump i en lian, Sjökor, Grisjakt, Dyka vid vrak och med hajar m.m Hepp! Då kör vi!

Navigando por el mundo

Navigando por el mundo

6 juni 2010 - 11 juli 2010

One way ticket till Fiji där jag mönstrar på en segelbåt under en manad. adventures is out there!

Fiji 2010

Fiji 2010