Klippet i Kuala Lumpur.
söndag 14 januari 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Efter två dagars samvaro med Lasse och Jeanette lämnade vi dem, våra indiska vänner och Varkala bakom oss och flög till storstaden Kuala Lumpur.Kuala Lumpur är inte vår favoritstad och efter "klippet" har den fallit ännu längre ned på vår lista.Inger ville klippa sig, hon blev väl

Väinö Kainelainen
hillared i Hillared tur och retur.
Paradisön Phu Quoc Island
fredag 5 januari 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi lämnade ju stadslivet för en lite lugnare tillvaro på Phu Quoc Island. Detta är Vietnams största ö och en gång i tiden tillhörde den Kambodja. Här livnär sig befolkningen på turism, fiske och pärlor. Det bor inte så många här bara 103 000 invånare och hela ön är ca 5 mil lång.

Ho Chi Minh City del 2
söndag 31 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej på er!Tänkte summera våra två sista dagar som vi spenderade i Ho Chi Minh staden. Efter vårt besök på krigsmuseet tänkte vi åka till Independence palace men av någon okänd anledning så var det stängt. Istället åkte vi till Saigon Center som är en stor, lyxig shoppinggalleria med

Gott Nytt År
måndag 1 januari 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

30 december Phu Quoc ☕️Det finns så många bra saker med Vietnam. Det bästa är människorna här som är otroligt vänliga och ärliga. Har du lämnat lite dricks vid bordet kommer de efter dig för att lämna tillbaka växeln. De är inte påflugna och ska sälja till varje pris vilket är

Ho Chi Minh del 1
lördag 30 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej på er! Vi flög väldigt tidigt från Nha Trang, ni kan inte ana vilken otroligt jobbig jetlag både Jim och jag hade, vi sov inte ens blund innan avresan. Men vi flög i alla fall med Vietnam airlines. Jag älskar flygplatser, om vi bortser från miljöperspektivet så älskar jag att se

Upptäcka Nha Trang
fredag 29 december 2017 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Godkväll!Nu är vi tillbaka på hotellet efter ca 45 000 steg totalt. Vi åt på Sheratons restaurang Toastina. Mycket god mat, vi beställde in Pho, det är en soppa med kyckling och nudlar som man sedan lägger i salladsblad, chili och limesaft mycket gott. Vi beställde också fried rice med

Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Snorklingtur på södra sidan av ön
fredag 29 december 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

29 december Phu Quoc 🐟🐠👙☀️🌴Vi maxar och kör snorkling idag igen. Igår var vi i norra delen där det inte finns så mycket öar. Idag ska vi snorkla i södra delen där det är gott om vackra palmklädda öar med kritvita stränder. Vi har tur med väder och vind även idag. Det

Äntligen framme!
fredag 29 december 2017 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

God eftermiddag från Nha Trang. Nu är vi äntligen här! Vi flög från Köpenhamn till Amsterdam och sen därifrån till Seoul. I Seoul hade vi ett uppehåll på ca 4,5 h men det löste vi smidigt ändå. Det finns massa gratis lounger och gratis duschar för transitresenärer. Dessutom är

Matlagningskurs och snorkling vid Turtle Island
torsdag 28 december 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Det har regnat och blåst rejält i natt men den tropiska stormen Tembin har lugnat ner sig ordentligt när den når Phu Quoc. Dagen är mulen och regnig men vi befinner oss ju i ett tropiskt klimat så det är ändå varmt och skönt.Träningsdag med gym, simning i poolen, bad i havet och fotscrub

50-årsfirande och God Jul
måndag 25 december 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

23 december Phu Quoc ☀️👙🌴Ja må hon leva, ja må hon leva... Vi står runt frukostbordet och sjunger för Mia (och hela restaurangen). Idag är det Mias stora dag och hon får välja vad vi ska göra. Eftersom det är strålande sol så väljer hon beachen, bra val 🙂. Det är en fin

Vietnam 2017/2018

Vietnam 2017/2018

27 december 2017 - 12 januari 2018

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Hillared tur och retur.

Hillared tur och retur.

24 oktober 2017 - 6 februari 2018

Efter höststädning och julfirande med familjen är vi redo för vårt paradis på jorden.

Jul- och nyårsresa till Phu Quoc i Vietnam

Jul- och nyårsresa till Phu Quoc i Vietnam

17 december 2017 - 1 januari 2018

Barfotastränder, regnskog och tropisk värme är nu bara några dagar bort. Phu Quoc, denna vietnamesiska ö nära gränsen till Kambodja är ett nytt resmål för oss och det ska bli spännande att utforska både ön och det marina livet runt omkring. En asienuppstickare med potential? Ja, det får vi snart se.

Från Ho Chi Minh till Hanoi

Från Ho Chi Minh till Hanoi

17 juni 2017 - 13 juli 2017

Sommaräventyret 2017

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

Vietnam 2017

Vietnam 2017

7 april 2017 - 22 april 2017

En efterlängtad återresa till äldsta sonens födelseland. Denna resa är uppdelad i 3 etapper, sightseeing och upplevelser, sol och bad och sist men inte minst SHOPPING!!

27 februari 2017 - 15 mars 2017

Två veckor på ön Phu Quoc

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Ho chi minh och vägen till Guldkortet

Ho chi minh och vägen till Guldkortet

4 februari 2017 - 12 februari 2017

Vägen till och bli guldmedlem på Cathay Pacific. Mycket flyg, Ho chi Minh...

Elisabet Trigwell
chortipvilla