Söndag, vår sista dag...
söndag 25 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Så var då sista dagen på vår resa här. Dagen man bävar för. Idag har vi dock haft det alldeles alldeles underbart och det känns fantastiskt att lämna festen när allt är på topp. Började dagen med frukost. Låter kanske lätt, men att hitta en plats där vi varken såg eller hörde

Golf på Phu Quoc
söndag 25 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Tilldammans med min kompis Kent så har vi spelat 2 rundor golf på Vin pearl golf. Illustrerat på bilderna så ser man att det är en underbar bana. Det sägs att det är en mästerskaps bana ! Ok från back tee kanske men från vit tee så är det ungefär som gul hemma i svedala.det skiljer sig

Lördag på Phu Qu
söndag 25 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Då vi dagen innan hade bestämt att det idag skulle bli utflykt så klev vi upp tidigt (det gör vi i och för sig alltid😂). Ner till frukosten där aptiten tyvärr snart försvann. Ett sällskap som satt vid bordet bredvid oss hade en äldre man som uppförde sig långt ifrån vad man skulle

Glada!
torsdag 22 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

På väg ut i hissen, mot god mat!!!

Lata semesterdagar🏝
onsdag 21 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Dagarna har fått en viss rytm. Upp tidigt för att lägga handdukar på solstolarna vi gillar bäst (ja, jag skrev ju tidigare att det här liknar en pensionärsresa...). Frukost en timme. Sedan kör vi sol, bad, tupplur i solstolen, nåt kallt att dricka i swim-up-baren. Och så vidare på

Tisdagen i bilder!
tisdag 20 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Solnedgång. Romprovning. Biljardturnering. Drinkar. Kul sällskap. Söt hund. Charmig miljö. Och lite annat!

Söndagsutflykt idag😁
måndag 19 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Frukost vid åtta som vanligt. Liknar i mångt och mycket en pensionärsresa det här! Packade ihop oss och tog våra moppar och for i väg efter en speciell strand som Kent ville besöka. Hamnade vid grinden till något militärt där det stod små pojkar med gevär i handen. Även om gossarna

Så var det lördag😄
lördag 17 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Eftersom vi bestämt att stanna på hotellet idag gick jag, Madelen, ut och paxade platser vid poolen tidigt. Funkar lite så på vårt hotell, att man måste fixa det tidigt, särskilt om vi vill ligga bredvid varandra alla fyra. Och det vill vi ju!Frukost på det, lika härligt varje dag att få

Fredag!
fredag 16 mars 2018 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Bestämde igår kväll att vi skulle ta sovmorgon och ses när vi ses, alltså inte bestämma tid för när vi skulle ses i frukosten. Haha, som om det skulle betyda att vi sov länge. 8.15 var vi alla samlade😂 Åt en god frukost och gjorde upp planer för dagen. Hur skönt är det för övrigt

Välbehag.
torsdag 15 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Ville bara hoppa in och visa att vi har det bra. Väldigt bra.

DRA DIT PEPPER`N GROR!

DRA DIT PEPPER`N GROR!

7 februari 2018 - 23 februari 2018

Ja, det er akkurat det vi skal, Marita, Hans og jeg. Den vietnamesiske øya Phu Quoc er nemlig full av pepper-plantasjer. Men først skal vi til det nordlige Thailand, og der blir også Øystein med. Lampang, som av enkelte thaier blir kalt Thailands siste paradis, er første stopp. Derfra går turen til Chiang Mai som var hovedstaden i det gamle kongeriket Lanna. Etter en uke oppe i nord, flyr vi til Phu Quoc som ligger utenfor kysten av Kambodsja. Bangkok blir bare et stop-over på vei til og fra Phu Quoc, for Marita, Hans og meg, mens Øystein skal være litt i leiligheten sin der. Vi gleder oss til opplevelser i varmere strøk!

19 januari 2018 - 8 februari 2018

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

Phu Quoc

Phu Quoc

11 mars 2018 - 26 mars 2018

Så var det dags för en resa igen! Den 11 mars åker vi med Tommy och Bettan till Phu Quoc, Vietnam, för två veckor med sol, bad och lata härliga dagar. Som vi längtar!

Vietnam 2017/2018

Vietnam 2017/2018

27 december 2017 - 12 januari 2018

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Hillared tur och retur.

Hillared tur och retur.

24 oktober 2017 - 6 februari 2018

Efter höststädning och julfirande med familjen är vi redo för vårt paradis på jorden.

Jul- och nyårsresa till Phu Quoc i Vietnam

Jul- och nyårsresa till Phu Quoc i Vietnam

17 december 2017 - 1 januari 2018

Barfotastränder, regnskog och tropisk värme är nu bara några dagar bort. Phu Quoc, denna vietnamesiska ö nära gränsen till Kambodja är ett nytt resmål för oss och det ska bli spännande att utforska både ön och det marina livet runt omkring. En asienuppstickare med potential? Ja, det får vi snart se.

Från Ho Chi Minh till Hanoi

Från Ho Chi Minh till Hanoi

17 juni 2017 - 13 juli 2017

Sommaräventyret 2017

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

Vietnam 2017

Vietnam 2017

7 april 2017 - 22 april 2017

En efterlängtad återresa till äldsta sonens födelseland. Denna resa är uppdelad i 3 etapper, sightseeing och upplevelser, sol och bad och sist men inte minst SHOPPING!!

Elisabet Trigwell
chortipvilla