0 Bilder & 46 980 Dagböcker

Ho Chi Minh /Saigon
tisdag 21 januari 2020 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej!Då var våra dagar här i Vietnams största stad Ho Chi Minh City, eller Saigon som den fortfarande också kallas, snart över. Vi har gillat staden väldigt mycket. Här finns mycket historia och massor att hitta på. Staden upplevs som modernare än huvudstaden Hanoi och här bor betydligt

Phu Quoc
lördag 18 januari 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Hej!Nu har vi tillbringat en knapp vecka på Vietnams största ö, Phu Quoc. Vårt första boende låg 10 minuters promenad från stranden, i den lilla byn Ông Lang, och var väldigt fint, bortsett från att rummet då vi kom var fullt med mygg. Energiskt började vi jaga de jobbiga små rackarna

Mekongdeltat
söndag 12 januari 2020 - Cái Bè District, Tien Giang, Vietnam

Hej!Nu har vi bott vid mäktiga Mekongfloden i två nätter. Mekongfloden har sitt ursprung på Tibetanska högplatån och rinner genom sex länder innan den mynnar ut i sydkinesiska havet. Fram till gränsen av Vietnam är det endast en flod men här delar den upp sig i två stor floder. Samtidigt

Klart i Hoi An - Nu mot Singapore 🇸🇬

Hej där hemma !Efter några riktigt sköna och intressanta dagar checkade vi idag på morgonen ut från vårt boende på Tropical Beach Resort. Hoi An var en riktigt fin stad den kan vi verkligen rekommendera om någon vill bege sig till Vietnams östkust.vi överraskades med lite regn och fick en

Night market
onsdag 8 januari 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Resan har gått in på sina sista dagar.kl är över 10 på kvällen här och 28 grader varmt , puh!å den kvällen valde vi att gå på natt marknaden för å handla peppar å äta  king prawns å red snapper.Orm killen visade sina party tricks likt sist.På dagarna har vi slappat på stranden å

Sofia Och Jocke Holmnordstrom
SofiaochJocke i Mot de glada 20 talet
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Whale Island
onsdag 8 januari 2020 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Hej!Barfotaliv på små öar är den här familjens rätta element. Vi har verkligen älskat våra dagar här. På lilla Whale Island finns bara ett boende. Här finns inga vägar, bilar, moppar, affärer och knappt några människor heller för den delen. Här finns ett trettiotal bungalows men

Ny plats nya äventyr - Hoi An
tisdag 7 januari 2020 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Då har vi nått sista anhalten i Vietnam, för denna gången😉🇻🇳(Efter VIetnam väntar Singapore!)Hit tog vi oss via en 4 timmars bussfärd, i en så kallad "sleepingbus" med säten som kunde läggas ända bak så du kunde ligga ner, om du nu det önskar. Lite "ordning" och oklart var det,

Kultur och hälsningar från Hue i mellersta Vietnam
söndag 5 januari 2020 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Dagarna springer iväg... Vi kom igår med flyg från Ho Chi Minh till Hue i mellersta Vietnam. Här upplevde vi första dagen i området kring vårt hotell som om tiden stannat! Såg inte några turister och vandrade bland lokalbefolkningen och deras utbud av " butiker" med aningen solblekta

God fortsättning
fredag 3 januari 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har det äntligen blivit 20 talet.Nyårsafton firade vi i den stadsdel som Liss å Ketil bor/bodde i. 8 rätters meny men vi hann sedan ner till en stor Hamnbar där vi satt oss på bästa plats för att se fyrverkerierna, men inte en endast raket sköts upp.Så de är skillnad på nyår å

Sofia Och Jocke Holmnordstrom
SofiaochJocke i Mot de glada 20 talet
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Stadsliv HCMC
fredag 3 januari 2020 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Då är vi på ny plats och nya utmaningar 🙃Tidig morgon Nyårsdagen och flyget från Phu Quoc till Ho Chi Minh City. Pick up service på flygplatsen, kul o se sitt namn i spretiga bokstäver på en liten pappskylt 😉. Genom stadsmyllret till bokade hotellet EdenStar Hotel & Spa. Lite

Janne & Jeanette i Vietnam 2020

Janne & Jeanette i Vietnam 2020

26 december 2019 - 13 januari 2020

Nu ska vi ut på en resa med ryggsäckarna på. Vietnam är målet denna gång Vi flyger till och från Singapore men kommer att besöka diverse ställen i Vietnam. Välkomna och följ oss på resan om du vill J&J🏃🏽💃🏼

Mot de glada 20 talet

Mot de glada 20 talet

19 december 2019 - 10 januari 2020

Denna vinter så startar resan redan före Jul. Vi skall tillbaka till samma plats som förra året, dock 1 vecka längre denna gång (många röda dagar runt årsskiftet i år, ger en bonus vecka) , dvs 3 veckor. Vi åker med TUI igen De ,förhoppningsvis, *Glada 20-talet* kommer vi fira under vår vistelse i Puh Quoc Vietnam och kommer tomten hitta oss ?

Vietnam 2019/20

Vietnam 2019/20

24 december 2019 - 22 januari 2020

Vår ryggsäcksresa i Vietnam från norr till söder.

22 maj 2019 - 2 juni 2019

Nanning 19

Nanning 19

5 april 2019 - 5 maj 2019

Årets semestertur till Nanning i Kina. Denna gång med siktet inställt på en sväng i Vietnam med ön Phu Quoc och Ho Chi Minh City/Saigon.

1 mars 2019 - 15 mars 2019

Flyg till Hanoi, nattåg, homestay och vandring i Sapa. Med avslut i Phu Quoc, med mjuka stränder och sol och bad.

1 mars 2019 - 15 mars 2019

Öliv i öst

Öliv i öst

12 januari 2019 - 28 januari 2019

I år reser vi med TUI charter till Vietnam till ön Puh Quoc , där vi skall ha de skönt på en lung strand ett per kilometer söder om Duong Dong. Det är 14 år sedan vi var i Vietnam senaste, då på fast landet ,så det skall bli intressant att se vad som hänt sedan dess.

Asien

Asien