Haiphong

Haiphong, Cat Ba Island, Lan Ha Bay och Halong Bay
måndag 27 februari 2017 - Haiphong, Vietnam

25-28/2 – 2017 Efter knappt två dagar lämnade vi det hektiska och kaotiska Hanoi och åkte buss ca 1,5 h till Haiphong vid kusten. Haiphong är fortfarande en storstad med mycket människor och trafik, men det går inte att jämföra med Hanoi. På samma gata som vårt hotell låg på fanns

kallt så in i h...........
onsdag 3 februari 2016 - Haiphong, Vietnam

Hej alla! Nu har vi varit några dagar i Vietnam. Det har varit så kallt hela tiden så Ilona blev tvungen att köpa en täckjacka. Hanoi var en väldigt intensiv stad med enorm trafik men konstigt nog såg vi aldrig någon olycka. Gamla staden där vi bodde var väldigt trevligt med många små

Ulf Jansson
ulfochilona i Vietnam
Senast aktiv - från Rayong, Rayong, Thailand
31 december - nyårsafton
tisdag 6 januari 2015 - Hoàng Động, Haiphong, Vietnam

Nyårsafton och vi är krassliga, onda halsar och hosta. Vi kliver upp och traskar ner till frukosten innan vi återvänder till sängen igen och tar det lugnt fram till lunchen då vi besöker ytterligare en japansk restaurang, Kisshoe innan vi besöker en förtjusande fransk-inspererad

30 december
tisdag 6 januari 2015 - Hoàng Động, Haiphong, Vietnam

Idag har vi shoppat! Vi begav oss till Ben tanh, den största inomhusmarknaden i Saigon, där de har allt! Detta för att köpa sovenirer/julklappar så därför kommer jag inte berätta mycket mer än att jag köpte en hårnål i horn till mig själv :) Eftersom Ben tanh även har en saluhalls del

27-29 december
tisdag 6 januari 2015 - Hoàng Động, Haiphong, Vietnam

Mui ne, en kuststad, värme, sol, bad och ost! Ja just det ost! En fantastisk, gigantisk frukostbuffe med riktigt gott bröd, marmelad och ost. Såå gott, vi har nog aldrig ätit så mycket ost till en frukost tidigare! Vi har tagit det lungt dessa dagar, badat, druckit drinkar, undersökt delen

26 december annandagen- boxingday
tisdag 6 januari 2015 - Hoàng Động, Haiphong, Vietnam

Vakna aptidigt! Klockan ringde 04:30! Vi gör sällskap med POT till Headquarters alla med sömntunga ögon och fötter nerstoppade i anti-igel sockar och möter en icke-engelsktalande guide som tar med oss ut i djungeln. Det är kolsvart, vi följer guidens ficklampa och beger oss in på den stg

25 december juldagen
tisdag 6 januari 2015 - Hoàng Động, Haiphong, Vietnam

Idag är det stekhett!! Vi börjar dagen med flottiga pannkakor övergår till varsinn hängmatta och de fantastiska världen av litteratur fram till lunch, krabb- och räksoppa med rissnudlar innnan jag och Emil packar ihop våra prylar och flyttar över dem till POTs rum. Detta för att vi på

24 december julafton
tisdag 6 januari 2015 - Hoàng Động, Haiphong, Vietnam

Jag vaknade tidigt av den lokala radion som basuneras ut i högtalare längs med huudvägen både vid kl 6 på morgonen och när solen går ner på kvällen. Den varma förmiddagen spenderade vi i varsinn hängmatta med våra böcker innan vi tog båten över till nationalparken, hyrde cyklar och

21 december
söndag 21 december 2014 - Hoàng Động, Haiphong, Vietnam

Vi samlades i matsalen/vardagsrummet där det var ett shrine till konstnärens föräldrar och fick får frukost serverad. De 2 bitar bröd som det stod skulle ingå i frukosten visade sig vara limpor eller stoooora baguetter. Då Viet lämnkat meddelande om att han blivit sen pga punktering så

20 december spännande hemligt äventyr startar
lördag 20 december 2014 - Hoàng Động, Haiphong, Vietnam

Det blev en tidig morgon idag, klockan ringde klockan 5 för att vi skulle hinna med flyget till Da Lat. De enda instruktioner vi fått var att infinna oss i Da lat senast kl 12 den 20 december för att möta upp Peter och Tina. Sagt och gjort så landade vi i Da Lat där vi blev uppmötta och

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Vietnam

Vietnam

29 januari 2016 - 27 februari 2016

Nu är det dags för ny resa och det blir till Vietnam. Jag, Ilona, Syster Ann-Catrine med make Stefan åker. Vi börjar med Hanoi, stannar några dagar och sedan blir det nordväst upp i bergen och sedan rakt österut mot Halongbukten. Tar oss sakta försiktigt söderut till Saigon där vi sedan åker hem från. Ulf och Ilona

Goood morning Vietnaaam!

Goood morning Vietnaaam!

11 december 2014 - 2 januari 2015

Yasmin på resande fot

Yasmin på resande fot

6 februari 2014 - 6 maj 2014

Vi hade i alla fall tur med vädret! Bättre referens kan nog inte hittas. :P Det blir inte alltid som man tänkt sig utan oftast blir det bättre! Denna resa kommer gå genom Australien och Asien och nu är du som vill välkommen att följa med via mobil, dator eller surfplatta! Väl mött!

Test i grupp

Test i grupp

31 oktober 2013 - 17 november 2013

Ett cykeläventyr med många andra

Vigettnamresan

4 september 2012 - 21 december 2012

Backpacking for life

Backpacking for life

11 juni 2012 - 9 augusti 2012

Nu ska drömmen bli verklighet! Jag ska bli en av ryggsäcksfolket!

Asien

Asien

11 mars 2012 - 11 april 2012

Flyg från GBG till Taipei, båt till Kina, vandring i bergen, tåg till Vietnam, flyg till Bangkok, chillar på Koh Samui, båt till fastlandet, tåg till Kuala Lumpur, flyg till Taiwan...och sen hem.

En gång i paradiset

En gång i paradiset