Hanoi

Ett mecca för moppar.
söndag 3 mars 2019 - Hanoi, Vietnam

Jag kände mig som Stig Helmer vid flygkontrollen. Blöta fotavtryck lämnade jag efter mig, fram till kroppsvisitationen efter att vandringskängorna skulle av och undersökas. De hittade dock inget suspekt inbyggt i skorna och nu var jag redo för äventyr!Hanoi är en myllrande stad och ett

Linda Palm
Sniven i Två sidor av Vietnam
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Hop on hop off......
tisdag 4 december 2018 - Hanoi, Vietnam

Liten sovmorgon igen.......Vi börjar bli slappa..... Frukosten missas givetvis inte.....Nåååååå i alla fall.....På dagens agenda som Controllern plitat ihop står det sightseeing med Hop on hop off buss.Startar nere vid sjön och åker med 6 stopp innan vi hoppar av för en koll på Tran

En annorlunda dag......
måndag 3 december 2018 - Hanoi, Vietnam

Tar en liten sovmorgon men missar inte frukos......Britten har rekat en marknad så vi styr stegen för att spana in om den skiljer sig från alla andra vi varit på. Utbudet är ungefär det samma men det som gör den lite annorlunda är att det i alla stånd vi går till utom ett så är man helt

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Transportdag och gamla kvarteren i Hanoi
torsdag 29 november 2018 - Hanoi, Vietnam

Uppe innan tuppen idag då vårt flyg till Hanoi går redan 07:45. Hotellet har fixat en liten frukostpåse till oss så vi inte missar dagens viktigaste mål.....Framme i Hanoi hoppar vi in i en taxi som tar oss in till vårt hotell som ligger i de gamla kvarteren. Mottagningen är den bästa vi

Dag 116/117
torsdag 31 maj 2018 - Hanoi, Vietnam

Rubriken skrammer mig lite... Imorgon aker vi alltsa hem?! hem till Sverige. vi ar sa redo att lamna Vietnam, men att lamna livet och komma hem till lugn trafik, bryggkaffe och svenskar nar man har pratat svengelska i 4 manader, det kanns lite markligt. det har varit sa konstit de senaste dagarna.

Vietnam i fickformat
måndag 28 maj 2018 - Hanoi, Vietnam

Efter den trakiga stamningen i forra inlagget som tyvarr speglade till en stor del det som vi har fatt uppleva i landet tankte jag med det har sammanfatta Vietnam. Vi ar nu pa var sista destination, pa vart sista hostel. I huvudstaden i Hanoi. Men sist ni fick en ordentlig uppdatering var fran Hoi

Tuff nattågsresa till Vietnam --------- Tough night train trip to Vietnam
måndag 27 mars 2017 - 58 Ngọc Lâm, Hanoi, Vietnam

I Guangzhou anländer jag på Östra stationen, någon mil öster om centralstationen. Till motsats från många andra stora stationer utanför stadscentra är denna station inte nybyggd för höghastighetstågen, utan den är faktiskt äldre än centralstationen, om än förmodligen ombyggd och

Knappt två dagar i Hanoi
lördag 25 februari 2017 - Hanoi, Vietnam

I förrgår natt lämnade vi ett varmt men regnigt KL och ankom tidigt på morgonen till ett mulet och kallt Hanoi, huvudstaden i Vietnam. Bara dagar innan hade det varit ca 25°C i Hanoi men nu är det bara 16°C på dagarna.  Lokalbefolkningen går runt med vinterjackor och vi har bara

Gia Lâm, Hà Nội, Vietnam
tisdag 24 januari 2017 - tt. Trâu Quỳ, Hanoi, Vietnam

05:30 var vi äntligen framme i Gia Lam utanför Hanoi i Vietnam. Tina o Tan mötte upp oss med en skylt där det stod "Micke o Sandra Eriksson" sjukt roligt!O wow vad härligt att se mötet mellan Micke o Tina ❤Tan är en vän till Tinas familj som följde med Tina hit för att möta upp

Mopedernas rike
måndag 16 januari 2017 - Hanoi, Vietnam

Efter Bangkok kändes Hanio först otroligt rörigt och ganska smutsigt. Jag hade tyckt att Bangkok var kaotiskt men ingenting går upp mot Hanio. Mopeder är överallt och trafiken för ett oerhört oväsen eftersom alla kör med devisen att vägra bromsa och hänga på tutan. Helt osannolikt att

Två sidor av Vietnam

Två sidor av Vietnam

1 mars 2019 - 15 mars 2019

Flyg till Hanoi, nattåg, homestay och vandring i Sapa. Med avslut i Phu Quoc, med mjuka stränder och sol och bad.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Första backpackingresan

Första backpackingresan

14 januari 2017 - 5 februari 2017

Min första backpackingresa och första gången jag reser på detta sätt ensam. Ska ta mig fram genom Asien, från Bkk, genom Vietnam, ett snabbt stopp i KL och sedan en vecka på filippinerna.

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Min 30-årsresa

Min 30-årsresa

3 januari 2017 - 27 februari 2017

Nu fyller jag snart 30 år och det året tänkte jag inleda med en två månader lång resa till Vietnam. Fast det är inte helt och hållet sant.. resan startar med en vecka tillsammans med Amanda på Gran Canaria där vi äntligen ska få hälsa på och få hänga med Yasmine. Efter denna vecka tar jag flyget från Barcelona till Hanoi, Vietnam där jag under 7 veckor ska ta mig från norr till söder.

Vår efterlängtade återresa till barnens födelseland

Vår efterlängtade återresa till barnens födelseland

30 november 2016 - 7 januari 2017

Vår första långa och efterlängtade återresa till barnens födelseland, Vietnam. Vi kommer att, under drygt 5 veckor, besöka HaNoi, HaLong Bay, DaNang, HoiAn, HoChiMinh och slutligen Phu Quoc. Det ska bli fantastiskt att återvända till "våra änglars" födelseland. Det blir även 50-årsfirande av mamman i familjen, julfirande och slutligen nyårsfirande. Lite annorlunda då vi alltid har firat jul i Sverige. En del av tiden kommer vi även att ha sällskap av våra goa "adoptionsvänner" fam Andersson-Lindh. Vilket äventyr vi ska ut på - helt fantastiskt!

Asien 2016-2017

Asien 2016-2017