Ho Chi Minh-staden

Ho Chi Minh /Saigon
tisdag 21 januari 2020 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej!Då var våra dagar här i Vietnams största stad Ho Chi Minh City, eller Saigon som den fortfarande också kallas, snart över. Vi har gillat staden väldigt mycket. Här finns mycket historia och massor att hitta på. Staden upplevs som modernare än huvudstaden Hanoi och här bor betydligt

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Vietnam 2019/20
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Stadsliv HCMC
fredag 3 januari 2020 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Då är vi på ny plats och nya utmaningar 🙃Tidig morgon Nyårsdagen och flyget från Phu Quoc till Ho Chi Minh City. Pick up service på flygplatsen, kul o se sitt namn i spretiga bokstäver på en liten pappskylt 😉. Genom stadsmyllret till bokade hotellet EdenStar Hotel & Spa. Lite

Glad Påsk
lördag 20 april 2019 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Glad Påsk!Vi har just ätit middag och, som vanligt, fått utmärkt service av Merlin. Sedan några veckor tillbaka är vi hennes Mama och Papa så när hon ber Ming-Ming om att servera vin eller annat så är det Mama och Papa som ska ha rödvin eller något annat.Sedan några veckor tillbaka har

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
Saigon
fredag 19 april 2019 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

2019-04-19God Morgon Långfredag!Skärtorsdagen gav upptäcktspromenad i omgivningen och vi började med lite bärande av kokosnötter så var morgongymnastiken fixad, fick så klart köpa ett par sedan också. Första målet var krigsmuseet och det är verkligen en upplevelse att få se. Tog ett

Dan
Laowaj i Nanning 19
Senast aktiv - från Sjöbo, Skåne län, Sverige
Dag 6-10
söndag 30 december 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Dag 6-10Saigon Då har vi 4 nätter att tillbringa i Vietnam Ho chi minh staden eller som befolkningen själv säger Saigon.Första natten tillbringa vi på ett billigt hotell par meter från det hotell som skulle tillbringa de tre nätterna på sedona suites orchard tower ho chi minh city Vi

Janet
Forssell i Asien
Senast aktiv - från Ko Lipe, Satun, Thailand
Sista dagen i Saigon
onsdag 21 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Fruko……ja ni kan den nu va???😉Men vad ni inte vet är att det på taket i frukostrestauranten så finns det en liten damm med 3 rejält stora fiskar och en del små. Dom stora äter allting utom fisk….. Inte konstigt kanske. Vi matar dom varje morgon när vi käkat färdigt och idag fick

Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Full rulle i Saigon.......
måndag 19 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Resdag igen. Uppe med tuppen och snor hans frukost........09:00 kör hotellet oss till flygplatsen och i kön till incheckningen får vi en påminnelse att världen är liten. Före oss står fyra svenskar varav Britten känner det ena paret som har haft häst i samma stall som oss och vars dotter

Hemulen i Rundtur i Asien
Sista dagen i Vietnam
lördag 17 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Varför är det alltid så att när man har chans att sova länge så vaknar man tidigt utan att kunna somna om?! Idag stod en fri dag i Ho Chi Minh på programmet. Vi beslutade oss för att ta det lugn, vakna när vi vaknar men se till att vi hinner med frukosten. Jag vaknade kl 06.02 och kunde

Mer Mekong tillbaka till HCM City
fredag 16 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Trots två fläktar på full snurr var det varmt i natt, dock hjälpte de en för både temperatur och mygg. Vi låg i vårt myggnätstält och jag hörde, såg eller kände inte en enda mygga.Frukosten serverades ute med utsikt över floden, som tur var var det lite molnigt så solen var inte så

Vidare till Ho Chi Minh City
onsdag 14 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

När klockan ringde klockan 06.00 var det inte allt för svårt att kravla ur den hårda obekväma sängen och släpa sig över det smutsiga golvet in till badrummet för en dusch. Det var dags att lämna Nha Trang! Kanske är jag för hård mot denna stackars plats på jorden, som inte gjort mig

Janne & Jeanette i Vietnam 2020

Janne & Jeanette i Vietnam 2020

26 december 2019 - 13 januari 2020

Nu ska vi ut på en resa med ryggsäckarna på. Vietnam är målet denna gång Vi flyger till och från Singapore men kommer att besöka diverse ställen i Vietnam. Välkomna och följ oss på resan om du vill J&J🏃🏽💃🏼

Vietnam 2019/20

Vietnam 2019/20

24 december 2019 - 22 januari 2020

Vår ryggsäcksresa i Vietnam från norr till söder.

Nanning 19

Nanning 19

5 april 2019 - 5 maj 2019

Årets semestertur till Nanning i Kina. Denna gång med siktet inställt på en sväng i Vietnam med ön Phu Quoc och Ho Chi Minh City/Saigon.

Asien

I Marco Polos kölvatten

Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Vietnam

Vietnam

19 januari 2018 - 8 februari 2018

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

Vietnam 2017/2018

Vietnam 2017/2018