Ho Chi Minh-staden

Klippet i Kuala Lumpur.
söndag 14 januari 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Efter två dagars samvaro med Lasse och Jeanette lämnade vi dem, våra indiska vänner och Varkala bakom oss och flög till storstaden Kuala Lumpur.Kuala Lumpur är inte vår favoritstad och efter "klippet" har den fallit ännu längre ned på vår lista.Inger ville klippa sig, hon blev väl

Väinö Kainelainen
hillared i Hillared tur och retur.
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Ho Chi Minh City del 2
söndag 31 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej på er!Tänkte summera våra två sista dagar som vi spenderade i Ho Chi Minh staden. Efter vårt besök på krigsmuseet tänkte vi åka till Independence palace men av någon okänd anledning så var det stängt. Istället åkte vi till Saigon Center som är en stor, lyxig shoppinggalleria med

Sara_reser i Vietnam 2017/2018
Ho Chi Minh del 1
lördag 30 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej på er! Vi flög väldigt tidigt från Nha Trang, ni kan inte ana vilken otroligt jobbig jetlag både Jim och jag hade, vi sov inte ens blund innan avresan. Men vi flög i alla fall med Vietnam airlines. Jag älskar flygplatser, om vi bortser från miljöperspektivet så älskar jag att se

Sara_reser i Vietnam 2017/2018
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Äta med pinnar inför en Taiwanes och en Japan.
torsdag 14 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Nu sitter jag på flygplatsen i Saigon. Blev bara tre timmars sömn i natt då det blev sista kvällen med gänget igår. Är lite trött och sliten. Nästa steg är ön Phu Quoc i Vietnam. Fanns andra transport sätt än flyg som är billigare, men har inte så många dagar kvar innan jag ska

Blåst Blondin med en blåsa på benet
tisdag 12 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Från en storstad till en annan.Lämnade Kambodjas huvudstad Phnom Penh och tog mig till Ho Chi Minh-City eller som det hette förr (och fortfarande sägs av invånarna), Saigon. Den ekonomiska skillnaden är betydligt märkbar. Huvudstaden Phnom Penh är betydligt fattigare än Saigon. I Phnom

Sista dagen i Ho Chi Minh
onsdag 21 juni 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Idag har vi tagit det ganska lugnt sov lite längre och började dagen med mat på ett litet väldigt enkelt matställe. Men så gott vi betalade ca 55 kr för tre vatten och fyra rätter!! BilligtSedan var vi i ett tempel,sedan blev det ett shopping tempel😀 Därefter upp till ett utsikts plats

Första dagen i Ho Chi Minh
måndag 19 juni 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

då har vi ägnat morgonen och förmiddagen åt att se oss omkring i staden. Varmt och soligt och en mycket trevlig stad som stundtals känns sydeuropeisk istället för asiatisk

Nu är vi framme😀
söndag 18 juni 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Så var vi i Ho chi Minh härligt.Flygresan gick mkt bra tror jag lyckades somnan innan planet lyfte fr Istanbul och sov typ 6 timmar😀 Lennart tänkte äta men somnade innan maten"jag som aldrig kan sova på flyplan" Tilda sov hyfsat säger honNu blir det snart dax att pröva vietnamesisk mat

Chinatown
fredag 21 april 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Sista dagen på vår underbara resa.Efter packning, frukost och utcheckning tog vi en sväng till marknaden vägg i vägg med hotellet för att köpa lite rökelser. Sen tog vi en taxi till Ong Bon Pagoda (där vi stannade till när vi åkte schuttel genom chinatown) för killarna ville absolut be

Malin Andersson
Malande i Vietnam 2017
Sightseeing HCMC
onsdag 19 april 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Vi tog sovmorgon. Tror alla behövde det.Efter frukost tog vi en schuttel till chinatown. Vi stannade vid ett tempel för en snabb titt. Och så sprang jag och Lucas iväg för att köpa lite saker.  Det blev inköp av fler nyårsblommor både gula och rosa, några minilyckoamuletter (dessa

Malin Andersson
Malande i Vietnam 2017
Vietnam 2017/2018

Vietnam 2017/2018

27 december 2017 - 12 januari 2018

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Hillared tur och retur.

Hillared tur och retur.

24 oktober 2017 - 6 februari 2018

Efter höststädning och julfirande med familjen är vi redo för vårt paradis på jorden.

Från Ho Chi Minh till Hanoi

Från Ho Chi Minh till Hanoi

17 juni 2017 - 13 juli 2017

Sommaräventyret 2017

Vietnam 2017

Vietnam 2017

7 april 2017 - 22 april 2017

En efterlängtad återresa till äldsta sonens födelseland. Denna resa är uppdelad i 3 etapper, sightseeing och upplevelser, sol och bad och sist men inte minst SHOPPING!!

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Ho chi minh och vägen till Guldkortet

Ho chi minh och vägen till Guldkortet

4 februari 2017 - 12 februari 2017

Vägen till och bli guldmedlem på Cathay Pacific. Mycket flyg, Ho chi Minh...

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Semester 2017

Semester 2017