Ho Chi Minh-staden

En vecka kvar
måndag 16 juli 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Mia och pappa äter sushi, åker motorcykel hem till byn och hälsar på gammelfarfar och gammelfarmor som gick bort för en vecka sen.Vi badar och träffar vår farbror Sean, från USA. Han är lika gammal som Rio men vi kallar honom för farbror.

Tillbaks i Saigon
lördag 14 juli 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Vi är tillbaka i Saigon. Mia simmar som en fisk. Vi äter pizza, sushi, koreansk bbq och massa annat gott.Mia besökte en skidbacke och sköt Nerf Gun mot pappa.Mia får följa med när pappa tränar golf.

Kvällsvandring i Saigon
onsdag 11 juli 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Mia och syssling Hugo köper lite godis i affären nedanför våran lägenhet. Hugos mamma tar med Mia och målar fina naglar. Vi kvällsvandrar runt Ben Thanh market.

Åker motorcykel
onsdag 11 juli 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Mia åker på farfars motorcykel och äter skaldjur på Nikko.

Landat i vietnam
tisdag 10 juli 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Mia har köpt en mask som skyddar mot smuts när hon åker motorcykel.Hon började simma på djupt vatten. Pappa hjälpte till att hålla.

Dag 100
tisdag 15 maj 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Idag är det 100 dagar sedan vi kramade våra nära och kära hemifrån. Hejdå sa vi. Vi ses snart. Om jag trodde att det skulle vara sant? Ja. Jag hade aldrig trott att dagarna skulle gå så långsamt, om än så fort. Men jag antar att det blir så när varje dag får bli ett eget kapitel, som

Äntligen i Vietnam
torsdag 25 januari 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

SagonEfter en riktigt seg flygning kom vi till slut fram till Saigon. Flyget tog knappt 8 timmar och Thomas o jag satt inklämda i de mittersta sätena i mittenraden så det var trångt om utrymmet. Dessutom hade Thomas en halvgalen spanjor jämter sig som varken kunde vara tyst eller sitta

Klippet i Kuala Lumpur.
söndag 14 januari 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Efter två dagars samvaro med Lasse och Jeanette lämnade vi dem, våra indiska vänner och Varkala bakom oss och flög till storstaden Kuala Lumpur.Kuala Lumpur är inte vår favoritstad och efter "klippet" har den fallit ännu längre ned på vår lista.Inger ville klippa sig, hon blev väl

Väinö Kainelainen
hillared i Hillared tur och retur.
Senast aktiv - från Hillared, Västra Götalands län, Sverige
Ho Chi Minh City del 2
söndag 31 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej på er!Tänkte summera våra två sista dagar som vi spenderade i Ho Chi Minh staden. Efter vårt besök på krigsmuseet tänkte vi åka till Independence palace men av någon okänd anledning så var det stängt. Istället åkte vi till Saigon Center som är en stor, lyxig shoppinggalleria med

Sara_reser i Vietnam 2017/2018
Ho Chi Minh del 1
lördag 30 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej på er! Vi flög väldigt tidigt från Nha Trang, ni kan inte ana vilken otroligt jobbig jetlag både Jim och jag hade, vi sov inte ens blund innan avresan. Men vi flög i alla fall med Vietnam airlines. Jag älskar flygplatser, om vi bortser från miljöperspektivet så älskar jag att se

Sara_reser i Vietnam 2017/2018
Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Vietnam

Vietnam

19 januari 2018 - 8 februari 2018

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

Vietnam 2017/2018

Vietnam 2017/2018

27 december 2017 - 12 januari 2018

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Hillared tur och retur.

Hillared tur och retur.

24 oktober 2017 - 6 februari 2018

Efter höststädning och julfirande med familjen är vi redo för vårt paradis på jorden.

Från Ho Chi Minh till Hanoi

Från Ho Chi Minh till Hanoi

17 juni 2017 - 13 juli 2017

Sommaräventyret 2017

Vietnam 2017

Vietnam 2017

7 april 2017 - 22 april 2017

En efterlängtad återresa till äldsta sonens födelseland. Denna resa är uppdelad i 3 etapper, sightseeing och upplevelser, sol och bad och sist men inte minst SHOPPING!!

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Ho chi minh och vägen till Guldkortet

Ho chi minh och vägen till Guldkortet

4 februari 2017 - 12 februari 2017

Vägen till och bli guldmedlem på Cathay Pacific. Mycket flyg, Ho chi Minh...

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

113 Cộng Hòa, Ho Chi Minh-staden, Vietnam
1/60/20A Trần Văn Đang, Ho Chi Minh-staden, Vietnam