Khanh Hoa

Whale Island
onsdag 8 januari 2020 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Hej!Barfotaliv på små öar är den här familjens rätta element. Vi har verkligen älskat våra dagar här. På lilla Whale Island finns bara ett boende. Här finns inga vägar, bilar, moppar, affärer och knappt några människor heller för den delen. Här finns ett trettiotal bungalows men

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Vietnam 2019/20
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Sista rycket!
söndag 2 juni 2019 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Hej!Ett litet bakslag i sjukdomshistorian slog till på onsdagskvällen. Jag fick fräsa tillbaka till sjukhuset med misstänkt allergisk reaktion mot antibiotika, men det visade sig vara en överkänslighet mot en av de andra 511 st mediciner som de hade gett mig. Typiskt asien att helgardera med

Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Nu har själen fått ro, nu har jag fått dyka!
onsdag 29 maj 2019 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Hej!Nu har jag äntligen fått dyka! Tre långa härliga dyk blev det i korallreven utanför Nha Trang. Det var jag och en dansk som hade ensam uppmärksamhet av instruktören James. Förutom att agera vår fotograf under vattnet så utmanade han oss även till lite tunneldykning. I dessa var det

Vila i massor!
lördag 25 maj 2019 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Hej!Då har jag dammat av resdagboken och tänkte bjuda er på mitt äventyr i Nha Trang i Vietnam. Jag är hitfräst på egen hand och tänkte roa mig med att dyka samt att i övrigt göra så lite som möjligt.Jag var ute i god tid till flygplatsen, för att vara mig alltså. Endast 30 min sen

Relalalalaxa.....del 19
onsdag 28 november 2018 - Cam Ranh, Khanh Hoa, Vietnam

Solen är framme idag också så vi gör ingenting mer än att sola, bada, promenera på stranden, bevittnar modellfotografering........fast först åt vi fruko........Dagens stora, svåra fråga:Vilket märke är det på grävskopan som kört på stranden?Om du tror att det är ett djur så gissar

Relalalalaxa.....del 18
tisdag 27 november 2018 - Cam Ranh, Khanh Hoa, Vietnam

Vaknar till........ solsken...... Vi trodde nästan solen glömt bort denna delen av världen.Frukost i vanlig ordning. Man ska inte slarva med den....Nååå i alla fall.....Idag är det dags för brygghuset. Nästan inga rena kläder kvar. Vi bara fyller i en lapp och lägger kläderna i en säck

Kryssning mellan jordskred till Nha Trang
måndag 26 november 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Vaknar till ännu en dag med skyfall varvat med ösregn och hällregn.Avnjuter en frukost till Brittens skönsång.....singing in the ra.....Nååååå i alla fall......Idag fixar vi först en överflytt av foton från mobilerna till ett USB-minne innan vi åter beslutar oss för att ta bussen in

Skyfall, ösregn, åska och The Revenant
söndag 25 november 2018 - Cam Ranh, Khanh Hoa, Vietnam

Vaknar tidigt på morgonen av ett härligt, uppfriskande, hejdundrande åskoväder som kommer och går och ibland är mitt över oss. Håller på till fram till vi sitter på frukosten vid 9-tiden. Och då börjar skyfallen som ibland över går i ösregn......Hällregn, duggregn  finregn och

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Usagi has left the buildings intact....
lördag 24 november 2018 - Cam Ranh, Khanh Hoa, Vietnam

Usagi har dragit vidare. Blev inte mycket av den till slut. Kändes som mycket fixande för nästan ingenting. Blev nog inte ens stormvindar idag. Vilket ju va bra för oss men vi vet inte hur det blev/blir längre söderut där centrum är/va. Vi hamnade bara i utkanten. I centrum av Usagi just nu

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Nu friskar det i lite....
lördag 24 november 2018 - Cam Ranh, Khanh Hoa, Vietnam

.....men inte alls som förväntat. Usagi har rört sig lite mer söderut och kanske får vi inte det värsta över oss utan det går lite söder om oss. Just nu blåser det ungefär styv kuling och emellanåt regnar det rejält.Förhoppningsvis blir det inte mycket värre och kanske inte

Vietnam 2019/20

Vietnam 2019/20

24 december 2019 - 22 januari 2020

Vår ryggsäcksresa i Vietnam från norr till söder.

22 maj 2019 - 2 juni 2019

Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

19 januari 2018 - 8 februari 2018

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

Vietnam 2017/2018

Sommaräventyret 2017

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Min 30-årsresa

Min 30-årsresa

3 januari 2017 - 27 februari 2017

Nu fyller jag snart 30 år och det året tänkte jag inleda med en två månader lång resa till Vietnam. Fast det är inte helt och hållet sant.. resan startar med en vecka tillsammans med Amanda på Gran Canaria där vi äntligen ska få hälsa på och få hänga med Yasmine. Efter denna vecka tar jag flyget från Barcelona till Hanoi, Vietnam där jag under 7 veckor ska ta mig från norr till söder.

Föräldrarledig

Föräldrarledig