Nha Trang

Sista rycket!
söndag 2 juni 2019 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Hej!Ett litet bakslag i sjukdomshistorian slog till på onsdagskvällen. Jag fick fräsa tillbaka till sjukhuset med misstänkt allergisk reaktion mot antibiotika, men det visade sig vara en överkänslighet mot en av de andra 511 st mediciner som de hade gett mig. Typiskt asien att helgardera med

Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Nu har själen fått ro, nu har jag fått dyka!
onsdag 29 maj 2019 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Hej!Nu har jag äntligen fått dyka! Tre långa härliga dyk blev det i korallreven utanför Nha Trang. Det var jag och en dansk som hade ensam uppmärksamhet av instruktören James. Förutom att agera vår fotograf under vattnet så utmanade han oss även till lite tunneldykning. I dessa var det

Vila i massor!
lördag 25 maj 2019 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Hej!Då har jag dammat av resdagboken och tänkte bjuda er på mitt äventyr i Nha Trang i Vietnam. Jag är hitfräst på egen hand och tänkte roa mig med att dyka samt att i övrigt göra så lite som möjligt.Jag var ute i god tid till flygplatsen, för att vara mig alltså. Endast 30 min sen

Kryssning mellan jordskred till Nha Trang
måndag 26 november 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Vaknar till ännu en dag med skyfall varvat med ösregn och hällregn.Avnjuter en frukost till Brittens skönsång.....singing in the ra.....Nååååå i alla fall......Idag fixar vi först en överflytt av foton från mobilerna till ett USB-minne innan vi åter beslutar oss för att ta bussen in

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Gyttja I Nha Trang
tisdag 13 november 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Ok, så efter gårdagens besvikelse på denna stad skulle den få en ny chans idag. Började sådär, S vaknade helt täppt och hostig och trodde hon var förkyld... tills hon vände sig om för att dra undan gardinen från balkongdörren och upptäckte att hörnet, mot vilket hon legat var

wahlen i Upptäck Sydostasien
Natttåget till Nha Trang
måndag 12 november 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Vid midnatt rullade tåget äntligen in på stationen och vi kunde kliva ombord. Efter lite stök och bök med fyra personer och bagage i den väldigt lilla kupén var vi till slut på plats i vars en slaf. Jag fick uppeslaf, det var en både hård och väldigt smal galonmadrass med ett syntetiskt

wahlen i Upptäck Sydostasien
Vietnams riviera - Nha Trang
torsdag 1 februari 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Ryssar, ryssar och återigen ryssar. Ja, så var det faktiskt i Nha Trang. Kändes som att det var fler ryssar än Vietnameser, och det var både skyltar och menyer på ryska.Personalen på restauranger och hotell var sura och hade ingen service-känsla, vilket var en stor kontrast mot Hoi An som

Upptäcka Nha Trang
fredag 29 december 2017 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Godkväll!Nu är vi tillbaka på hotellet efter ca 45 000 steg totalt. Vi åt på Sheratons restaurang Toastina. Mycket god mat, vi beställde in Pho, det är en soppa med kyckling och nudlar som man sedan lägger i salladsblad, chili och limesaft mycket gott. Vi beställde också fried rice med

Sara
Sara_reser i Vietnam 2017/2018
Senast aktiv - från Karlshamn, Blekinge län, Sverige
Äntligen framme!
fredag 29 december 2017 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

God eftermiddag från Nha Trang. Nu är vi äntligen här! Vi flög från Köpenhamn till Amsterdam och sen därifrån till Seoul. I Seoul hade vi ett uppehåll på ca 4,5 h men det löste vi smidigt ändå. Det finns massa gratis lounger och gratis duschar för transitresenärer. Dessutom är

Sara
Sara_reser i Vietnam 2017/2018
Senast aktiv - från Karlshamn, Blekinge län, Sverige
På resande fot igen
lördag 24 juni 2017 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Nu sitter vi på tågstationen i Nha Trang och väntar på 0320 tåget till Danang för att sedan åka vidare mot Hoi An där vi tänkte stanna ett tag.Vi har bara sovit någon timme. Men vi har haft härligt lata dagar på stranden i Nha Trang så vi är ändå ganska utvilade vår snälla värd

22 maj 2019 - 2 juni 2019

Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

19 januari 2018 - 8 februari 2018

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

Vietnam 2017/2018

Sommaräventyret 2017

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Min 30-årsresa

Min 30-årsresa

3 januari 2017 - 27 februari 2017

Nu fyller jag snart 30 år och det året tänkte jag inleda med en två månader lång resa till Vietnam. Fast det är inte helt och hållet sant.. resan startar med en vecka tillsammans med Amanda på Gran Canaria där vi äntligen ska få hälsa på och få hänga med Yasmine. Efter denna vecka tar jag flyget från Barcelona till Hanoi, Vietnam där jag under 7 veckor ska ta mig från norr till söder.

Föräldrarledig

Föräldrarledig