Kien Giang

lördag 18 januari 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Hej!Nu har vi tillbringat en knapp vecka på Vietnams största ö, Phu Quoc. Vårt första boende låg 10 minuters promenad från stranden, i den lilla byn Ông Lang, och var väldigt fint, bortsett från att rummet då vi kom var fullt med mygg. Energiskt började vi jaga de jobbiga små rackarna

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Vietnam 2019/20
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Night market
onsdag 8 januari 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Resan har gått in på sina sista dagar.kl är över 10 på kvällen här och 28 grader varmt , puh!å den kvällen valde vi att gå på natt marknaden för å handla peppar å äta  king prawns å red snapper.Orm killen visade sina party tricks likt sist.På dagarna har vi slappat på stranden å

God fortsättning
fredag 3 januari 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har det äntligen blivit 20 talet.Nyårsafton firade vi i den stadsdel som Liss å Ketil bor/bodde i. 8 rätters meny men vi hann sedan ner till en stor Hamnbar där vi satt oss på bästa plats för att se fyrverkerierna, men inte en endast raket sköts upp.Så de är skillnad på nyår å

Besök från väst
måndag 30 december 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

På fredag kvällen kom Fredrikstads borna Lis å Ketil till oss efter att det yrat runt i Saigon ett par dagar.I dag hyrde vi en chaufför som visade den nord västra delen av ön. Först ett besök på en peppar farm som hade mycket andra ätbara växter , så som papaya, mangon, chili, jack

Strand & Poolhäng
måndag 30 december 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Så, nu har vi kommit in i det hela riktigt bra✌🏻livet leker.......I går söndag så tog vi en taxi ner till öns sydliga del och tog en beach dag på Bai Sao Beach, en superfin vit sandstrand med gungor i vattnet som "specialitet" verkade det som.☀️ En dag på stranden går fort så vi

A122983 i Janne & Jeanette i Vietnam 2020
Vårt första boende
fredag 27 december 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Rock Beach Boutique, då kom vi äntligen till vår efterlängtade ö och första boende. En mindre ställe med bara 4 st bungalow. En gullig liten vietnamesiska, Loan Li som driver stället. Överraskade blev vi när hon berättade att hon väl kände till Sverige, Linköping och

A122983 i Janne & Jeanette i Vietnam 2020
Nu är julen passerad
fredag 27 december 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

På julafton bjöd resorten på vietnamesisk julbord på stranden med levande musik al'a hellre än bra.Till och med tomten kom förbi med Rudolf å delade ut guldtackor, som visade sig innehålla en chockladbit Vi har nu varit här 1 vecka och det första dagarna var det ganska lite folk, men nu

Dan före dopparedagen
måndag 23 december 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har kommit över den första värme chocken. 28 -30 pendlar termometern mellan. Resa hit gick oväntat raskt 180 km/h i medvind gjorde att vi var framme redan efter 10 h. Vi hade skippat transfer från TUI utan tog en taxi för ca  75 SEK till resorten å var framme minst en timme före de

söndag 14 april 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

2019-04-15 Måndag.God Morgon!Fredagen var vår sista dag på Cosiana Hotel och tillbringades mest runt hav och pool. Det blev en strandpromenad norrut där man ser exploateringarna av tomterna som är på väg i olika stadier att omvandlas till hotell och resorter. Enligt tidigare nämnde Peter

Laowaj i Nanning 19
Vietnam!
torsdag 11 april 2019 - Cosiana Resort, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

2019-04-12Så kommer här resans första inlägg efter snart en vecka totalt. Kan börja med att berätta att vi denna gång tog oss till Kina med Air China för första gången. Flög direkt från Kastrup till Beijing för att där byta till planet mot Nanning, endast ett byte på detta vis.

Laowaj i Nanning 19
Janne & Jeanette i Vietnam 2020

Janne & Jeanette i Vietnam 2020

26 december 2019 - 13 januari 2020

Nu ska vi ut på en resa med ryggsäckarna på. Vietnam är målet denna gång Vi flyger till och från Singapore men kommer att besöka diverse ställen i Vietnam. Välkomna och följ oss på resan om du vill J&J🏃🏽💃🏼

Mot de glada 20 talet

Mot de glada 20 talet

19 december 2019 - 10 januari 2020

Denna vinter så startar resan redan före Jul. Vi skall tillbaka till samma plats som förra året, dock 1 vecka längre denna gång (många röda dagar runt årsskiftet i år, ger en bonus vecka) , dvs 3 veckor. Vi åker med TUI igen De ,förhoppningsvis, *Glada 20-talet* kommer vi fira under vår vistelse i Puh Quoc Vietnam och kommer tomten hitta oss ?

Vietnam 2019/20

Vietnam 2019/20

24 december 2019 - 22 januari 2020

Vår ryggsäcksresa i Vietnam från norr till söder.

Nanning 19

Nanning 19

5 april 2019 - 5 maj 2019

Årets semestertur till Nanning i Kina. Denna gång med siktet inställt på en sväng i Vietnam med ön Phu Quoc och Ho Chi Minh City/Saigon.

Två sidor av Vietnam

Två sidor av Vietnam

1 mars 2019 - 15 mars 2019

Flyg till Hanoi, nattåg, homestay och vandring i Sapa. Med avslut i Phu Quoc, med mjuka stränder och sol och bad.

Öliv i öst

Öliv i öst

12 januari 2019 - 28 januari 2019

I år reser vi med TUI charter till Vietnam till ön Puh Quoc , där vi skall ha de skönt på en lung strand ett per kilometer söder om Duong Dong. Det är 14 år sedan vi var i Vietnam senaste, då på fast landet ,så det skall bli intressant att se vad som hänt sedan dess.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

DRA DIT PEPPER`N GROR!

DRA DIT PEPPER`N GROR!

7 februari 2018 - 23 februari 2018

Ja, det er akkurat det vi skal, Marita, Hans og jeg. Den vietnamesiske øya Phu Quoc er nemlig full av pepper-plantasjer. Men først skal vi til det nordlige Thailand, og der blir også Øystein med. Lampang, som av enkelte thaier blir kalt Thailands siste paradis, er første stopp. Derfra går turen til Chiang Mai som var hovedstaden i det gamle kongeriket Lanna. Etter en uke oppe i nord, flyr vi til Phu Quoc som ligger utenfor kysten av Kambodsja. Bangkok blir bare et stop-over på vei til og fra Phu Quoc, for Marita, Hans og meg, mens Øystein skal være litt i leiligheten sin der. Vi gleder oss til opplevelser i varmere strøk!

Vietnam

Vietnam

19 januari 2018 - 8 februari 2018

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

11 mars 2018 - 26 mars 2018

Så var det dags för en resa igen! Den 11 mars åker vi med Tommy och Bettan till Phu Quoc, Vietnam, för två veckor med sol, bad och lata härliga dagar. Som vi längtar!

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo