Kien Giang

Nu går miljonärs livet mot sitt slut
fredag 25 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Här i Vietnam så går man ,utan att blinka, omkring med en mille på fickan när man går ut på kvällen , en middag kostar ju nästan en halv .Nu är det dock i Vietnamesika Dong(VDN)där en mille motsvarar ca 450 SEKDvs näst intil monopol pengar.Vi har fått i oss massa god mat och lapat

Drog dit pepparn växer
onsdag 23 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Igår tog vi en tur på öns södra ända och besökte en fiskeby som var rätt intetsägande , vidare till ett ställle där gjorde fisksås, som inte luktade så gott fast ej så illa som vi befarat.Hann med en pärlodling resp ett tempel å slutligen kom vi dit pepparn växer.Tydligen skall 1/3

Efter regn kommer sol
måndag 21 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Besöket på natt marknaden var en intressant upplevelse ,där vissa nya partytrick visades.tex att stoppa in en lång smal grön orm i varje näsborre och dra in så de kom ut genom munnen😳 Den kille har nog inga problem med bihåleinflammation!Nattmarknaden var precis vid fiskehamnen, så vi

Vår nuvarande boende nr 18 så klart
fredag 18 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Haft några dagar med soldis men nu  är svetsens låga på för fullt igenVi har knallat runt lite på bygatan precis ovanför där vi bor på kvällarna , men i kväll tänkte vi dra in till stan å gå på natt marknad å se vad den har å erbjuda.Önskar er alla en trevlig helg

Färska vårrullar
onsdag 16 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har vi varit här några dagar å börjar hitta de bra middags resturangerna I natt var det blixtar å dunder men nu är solen tillbaka , trots lite soldis , så är det 30 grader å vattnet svalkar knappt. Nu har vi rymt från solsängen å sitter på hotellets strand resturang å äter lunch

Senast aktiv - från tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Snorkling, fiske och bada.
söndag 18 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Fläsklägg och rotmos, isterband och dillstuvad potatis, kalops, torsk med äggsås.........vaknar med ett leende och upptäcker att jag är kvar i Vietnam........Nåååå i alla fall.......Stabil frukost då vi idag har bokat utflykt. 08:30 blir vi hämtade på hotellet och körda i en buss ner

Relalalalaxa.....del 17
lördag 17 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Brakfrukost......nä den vanliga......Nååååå i alla fall......Nere på stranden tidigt igen, 08:15, och idag verkar det som hela ryska charterturisteliten är på vår strand för det finns knappt en enda stol ledig för det ligger handdukar på stolarna och endast ett fåtal personer är

Relalalalaxa.....del 16
fredag 16 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Frukost med hela kostci......Nååååå i alla fall.....Nere på beachen ännu tidigare idag. Men vi är inte först. De charterresenärer med svart bälte i charterresa av sjunde dan har redan varit och paxat sina platser. Men det finns många kvar så vi hittar bra platser.Här är det gott om

Relalalalaxa.....del 15
torsdag 15 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Bra och grundläggande frukost på hotellet för att klara en dag på stranden i framstupa sidoläge varvat med svalkande bad.Nåååå i alla fall .....Hittar ett par solstolar där vi i sann charteresa-anda lägger våra handdukar för att markera plats och beslutar att ta en morgonpromenad

Snurrig transportsdag......
onsdag 14 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

F....Nååååå i alla fall......Idag är det dax att ge sig av igen till nytt ställe och nytt land. Phu Quoc i Vietnam. Vi köpte kombibiljett minivan+färja genom hotellet med ett lokalt transportbolag. Kändes bra.....I väntan på att de skall hämta upp oss på hotellet tar vi en kopp kaffe

Öliv i öst

Öliv i öst

12 januari 2019 - 28 januari 2019

I år reser vi med TUI charter till Vietnam till ön Puh Quoc , där vi skall ha de skönt på en lung strand ett per kilometer söder om Duong Dong. Det är 14 år sedan vi var i Vietnam senaste, då på fast landet ,så det skall bli intressant att se vad som hänt sedan dess.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

DRA DIT PEPPER`N GROR!

DRA DIT PEPPER`N GROR!

7 februari 2018 - 23 februari 2018

Ja, det er akkurat det vi skal, Marita, Hans og jeg. Den vietnamesiske øya Phu Quoc er nemlig full av pepper-plantasjer. Men først skal vi til det nordlige Thailand, og der blir også Øystein med. Lampang, som av enkelte thaier blir kalt Thailands siste paradis, er første stopp. Derfra går turen til Chiang Mai som var hovedstaden i det gamle kongeriket Lanna. Etter en uke oppe i nord, flyr vi til Phu Quoc som ligger utenfor kysten av Kambodsja. Bangkok blir bare et stop-over på vei til og fra Phu Quoc, for Marita, Hans og meg, mens Øystein skal være litt i leiligheten sin der. Vi gleder oss til opplevelser i varmere strøk!

19 januari 2018 - 8 februari 2018

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

Phu Quoc

Phu Quoc

11 mars 2018 - 26 mars 2018

Så var det dags för en resa igen! Den 11 mars åker vi med Tommy och Bettan till Phu Quoc, Vietnam, för två veckor med sol, bad och lata härliga dagar. Som vi längtar!

Vietnam 2017/2018

Vietnam 2017/2018

27 december 2017 - 12 januari 2018

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Jul- och nyårsresa till Phu Quoc i Vietnam

Jul- och nyårsresa till Phu Quoc i Vietnam

17 december 2017 - 1 januari 2018

Barfotastränder, regnskog och tropisk värme är nu bara några dagar bort. Phu Quoc, denna vietnamesiska ö nära gränsen till Kambodja är ett nytt resmål för oss och det ska bli spännande att utforska både ön och det marina livet runt omkring. En asienuppstickare med potential? Ja, det får vi snart se.

Vietnam 2017

Vietnam 2017

7 april 2017 - 22 april 2017

En efterlängtad återresa till äldsta sonens födelseland. Denna resa är uppdelad i 3 etapper, sightseeing och upplevelser, sol och bad och sist men inte minst SHOPPING!!

27 februari 2017 - 15 mars 2017

Två veckor på ön Phu Quoc