Kien Giang

Snorkling, fiske och bada.
söndag 18 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Fläsklägg och rotmos, isterband och dillstuvad potatis, kalops, torsk med äggsås.........vaknar med ett leende och upptäcker att jag är kvar i Vietnam........Nåååå i alla fall.......Stabil frukost då vi idag har bokat utflykt. 08:30 blir vi hämtade på hotellet och körda i en buss ner

Relalalalaxa.....del 17
lördag 17 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Brakfrukost......nä den vanliga......Nååååå i alla fall......Nere på stranden tidigt igen, 08:15, och idag verkar det som hela ryska charterturisteliten är på vår strand för det finns knappt en enda stol ledig för det ligger handdukar på stolarna och endast ett fåtal personer är

Relalalalaxa.....del 16
fredag 16 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Frukost med hela kostci......Nååååå i alla fall.....Nere på beachen ännu tidigare idag. Men vi är inte först. De charterresenärer med svart bälte i charterresa av sjunde dan har redan varit och paxat sina platser. Men det finns många kvar så vi hittar bra platser.Här är det gott om

Relalalalaxa.....del 15
torsdag 15 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Bra och grundläggande frukost på hotellet för att klara en dag på stranden i framstupa sidoläge varvat med svalkande bad.Nåååå i alla fall .....Hittar ett par solstolar där vi i sann charteresa-anda lägger våra handdukar för att markera plats och beslutar att ta en morgonpromenad

Snurrig transportsdag......
onsdag 14 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

F....Nååååå i alla fall......Idag är det dax att ge sig av igen till nytt ställe och nytt land. Phu Quoc i Vietnam. Vi köpte kombibiljett minivan+färja genom hotellet med ett lokalt transportbolag. Kändes bra.....I väntan på att de skall hämta upp oss på hotellet tar vi en kopp kaffe

Sista dagen i Phu Quoc
lördag 14 juli 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi lämnar de andra familjerna och åker tillbaka till Saigon.Efter fyra dagar här kan nu Mia simma helt själv utan flytväst!

Lite mer Phu Quoc
torsdag 12 juli 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Mia kan inte simma själv än så hon får ha flytväst i det djupa vattnet.Vi äter på matmarknaden. Mia köpte en ny hatt. Den behöver hon på utflykten imorgon.

Utflyktsdag
torsdag 12 juli 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Idag åker vi på utflykt tillsammans med de andra familjerna. Vi besöker pärlodling. Mia fick ett armband med fina små runda pärlor. Vi fick äta och bada på en jättefin strand. Vi besökte också en pepparodling och ett fängelsemuseum. Det luktade illa i fisksåsfabriken.

Vi åker till Phu Quoc
onsdag 11 juli 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Mia och pappa åker till Phu Quoc. Vi ska vara där i fem dagar.Vi bor på Seashells hoten & spa som ligger två hundra meter från den berömda nattmarknaden i Phu Quoc. Vi såg på när de gjorde glass och hittade fina fidget spinners. Mia köpte en till sig själv, Rio och Ada.

Söndag, vår sista dag...
söndag 25 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Så var då sista dagen på vår resa här. Dagen man bävar för. Idag har vi dock haft det alldeles alldeles underbart och det känns fantastiskt att lämna festen när allt är på topp. Började dagen med frukost. Låter kanske lätt, men att hitta en plats där vi varken såg eller hörde

Madelen Ekstrand
kentomadelen i Phu Quoc
Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

DRA DIT PEPPER`N GROR!

DRA DIT PEPPER`N GROR!

7 februari 2018 - 23 februari 2018

Ja, det er akkurat det vi skal, Marita, Hans og jeg. Den vietnamesiske øya Phu Quoc er nemlig full av pepper-plantasjer. Men først skal vi til det nordlige Thailand, og der blir også Øystein med. Lampang, som av enkelte thaier blir kalt Thailands siste paradis, er første stopp. Derfra går turen til Chiang Mai som var hovedstaden i det gamle kongeriket Lanna. Etter en uke oppe i nord, flyr vi til Phu Quoc som ligger utenfor kysten av Kambodsja. Bangkok blir bare et stop-over på vei til og fra Phu Quoc, for Marita, Hans og meg, mens Øystein skal være litt i leiligheten sin der. Vi gleder oss til opplevelser i varmere strøk!

19 januari 2018 - 8 februari 2018

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

Phu Quoc

Phu Quoc

11 mars 2018 - 26 mars 2018

Så var det dags för en resa igen! Den 11 mars åker vi med Tommy och Bettan till Phu Quoc, Vietnam, för två veckor med sol, bad och lata härliga dagar. Som vi längtar!

Vietnam 2017/2018

Vietnam 2017/2018

27 december 2017 - 12 januari 2018

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Jul- och nyårsresa till Phu Quoc i Vietnam

Jul- och nyårsresa till Phu Quoc i Vietnam

17 december 2017 - 1 januari 2018

Barfotastränder, regnskog och tropisk värme är nu bara några dagar bort. Phu Quoc, denna vietnamesiska ö nära gränsen till Kambodja är ett nytt resmål för oss och det ska bli spännande att utforska både ön och det marina livet runt omkring. En asienuppstickare med potential? Ja, det får vi snart se.

Vietnam 2017

Vietnam 2017

7 april 2017 - 22 april 2017

En efterlängtad återresa till äldsta sonens födelseland. Denna resa är uppdelad i 3 etapper, sightseeing och upplevelser, sol och bad och sist men inte minst SHOPPING!!

27 februari 2017 - 15 mars 2017

Senast aktiv - från Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna
Hemulen
Väinö Kainelainen
hillared
Senast aktiv - från Rangoon, Myanmar (a)
Bo Svensson
Bobus