tt. Dương Đông

Nu går miljonärs livet mot sitt slut
fredag 25 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Här i Vietnam så går man ,utan att blinka, omkring med en mille på fickan när man går ut på kvällen , en middag kostar ju nästan en halv .Nu är det dock i Vietnamesika Dong(VDN)där en mille motsvarar ca 450 SEKDvs näst intil monopol pengar.Vi har fått i oss massa god mat och lapat

Drog dit pepparn växer
onsdag 23 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Igår tog vi en tur på öns södra ända och besökte en fiskeby som var rätt intetsägande , vidare till ett ställle där gjorde fisksås, som inte luktade så gott fast ej så illa som vi befarat.Hann med en pärlodling resp ett tempel å slutligen kom vi dit pepparn växer.Tydligen skall 1/3

Efter regn kommer sol
måndag 21 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Besöket på natt marknaden var en intressant upplevelse ,där vissa nya partytrick visades.tex att stoppa in en lång smal grön orm i varje näsborre och dra in så de kom ut genom munnen😳 Den kille har nog inga problem med bihåleinflammation!Nattmarknaden var precis vid fiskehamnen, så vi

Vår nuvarande boende nr 18 så klart
fredag 18 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Haft några dagar med soldis men nu  är svetsens låga på för fullt igenVi har knallat runt lite på bygatan precis ovanför där vi bor på kvällarna , men i kväll tänkte vi dra in till stan å gå på natt marknad å se vad den har å erbjuda.Önskar er alla en trevlig helg

Färska vårrullar
onsdag 16 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har vi varit här några dagar å börjar hitta de bra middags resturangerna I natt var det blixtar å dunder men nu är solen tillbaka , trots lite soldis , så är det 30 grader å vattnet svalkar knappt. Nu har vi rymt från solsängen å sitter på hotellets strand resturang å äter lunch

Blåsigt och tropisk storm
onsdag 20 december 2017 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

21 december Phu Quoc 👙🌤Vaknar, stiger upp och tar på mig min bikini och mina flipflops och går ut till poolen för att simma några vändor med Mia innan frukost. Hur lyxigt är inte det 🙂. Oskar och Filip provade på gymmet 50 meter bort (fick godkänt) igår och nu på morgonen har

Lugn o ro
onsdag 22 februari 2017 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Ja alltså jag gör inte så mycket om dagarna mer än att besöka olika fina stränder, läsa min bok och titta på vackra solnedgångar och jag kan säga att det är såå skönt. Just nu hänger jag med en tjej från New York, Chrissa. Vi har samma tempo och intressen just nu - ligga på

Linda Jeppsson
LindaJeppsson i Min 30-årsresa
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Dykning!!
måndag 13 februari 2017 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Äntligen händer det! Nu är jag på Phu Quoc och i morgon ska jag dyka!! Är lite nervös eftersom det var ett helt år sen jag dök sist men det ska nog gå bra. Bokade in en uppfräschningskurs också så jag får lite extra tid med instruktören.Jag gillar Phu Quoc. Det är verkligen en

Linda Jeppsson
LindaJeppsson i Min 30-årsresa
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Så kom solen
måndag 7 november 2016 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Efter en hård natt i sällskap med Montesumas hämnd kom solen. Som på beställning! En hel dag med beachhäng. Underbart på alla vis. En promenad på stranden är dock kanske inte att rekommendera. Eller så är det just det..... Det här är ju inte hemma. Hemma ligger inte en massa massa

Solveig Wallenberg
Solista i Vietnam
Senast aktiv - från Vansbro, Dalarnas län, Sverige
Paradis
måndag 7 november 2016 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Så kom vi då med speedbåt till ön Phu Qock. En stormig resa. Höga vågor. Plötsligt stannade båten mitt på havet. Efter div. gissande o teckenspråk lyckas vi förstå att propellern fastnat i ett fiskenät. Oj.... jag som såg rubrikerna hemma.... 2 svenskor drunknade i thaländska

Solveig Wallenberg
Solista i Vietnam
Senast aktiv - från Vansbro, Dalarnas län, Sverige
Öliv i öst

Öliv i öst

12 januari 2019 - 28 januari 2019

I år reser vi med TUI charter till Vietnam till ön Puh Quoc , där vi skall ha de skönt på en lung strand ett per kilometer söder om Duong Dong. Det är 14 år sedan vi var i Vietnam senaste, då på fast landet ,så det skall bli intressant att se vad som hänt sedan dess.

Jul- och nyårsresa till Phu Quoc i Vietnam

Jul- och nyårsresa till Phu Quoc i Vietnam

17 december 2017 - 1 januari 2018

Barfotastränder, regnskog och tropisk värme är nu bara några dagar bort. Phu Quoc, denna vietnamesiska ö nära gränsen till Kambodja är ett nytt resmål för oss och det ska bli spännande att utforska både ön och det marina livet runt omkring. En asienuppstickare med potential? Ja, det får vi snart se.

Min 30-årsresa

Min 30-årsresa

3 januari 2017 - 27 februari 2017

Nu fyller jag snart 30 år och det året tänkte jag inleda med en två månader lång resa till Vietnam. Fast det är inte helt och hållet sant.. resan startar med en vecka tillsammans med Amanda på Gran Canaria där vi äntligen ska få hälsa på och få hänga med Yasmine. Efter denna vecka tar jag flyget från Barcelona till Hanoi, Vietnam där jag under 7 veckor ska ta mig från norr till söder.

Vietnam

Vietnam

30 oktober 2016 - 16 november 2016

Jag har fyllt 50 o ska fira det med en backpackresa. Dottern viktoria 17 år följer med. Vi ska investera i en redan nu Varm o hjärtlig relation. Vi ska möta nya människor onplatser tillsammans och skapa minnen som varar.

SofiaochJocke