Phan Thiet

Phan Thiet / Mui Ne
lördag 14 juli 2018 - Mũi Né, Phan Thiet, Vietnam

Efter några dagar i Saigon åker vi till Phan Thiet. Vi bor Anantara resort. Mia simmar fritt nu och vågar till och med hoppa från poolkanten.Vi badar mest. Vi åkte fyrhjuling i öknen.

Mui Ne!
måndag 13 mars 2017 - Mũi Né, Phan Thiet, Vietnam

Hej!Vi lämnade Ho Chi Minh och kom fram till Mui Ne på eftermiddagen den 11e. Den dagen gjorde vi inte så mycket mer än att äta och ta det lugnt. Vi fick ett eget rum på en billig resort, så tog vi en öl och spelade kort på rummets uteplats. Igår började vi dagen med att äta

Mui Ne
torsdag 9 mars 2017 - Mũi Né, Phan Thiet, Vietnam

6-9 marsVi ankom till Mui Ne runt lunchtid den 6 mars, efter en 5 h lång bussresa som kändes mycket längre. Fortfarande åker vi buss där sätena är som sängar, men bussarna vi åker med går inte fort och den här bussen gick otroligt långsamt och vi blev omkörd av alla andra fordon på

The dunes
måndag 20 februari 2017 - Mũi Né, Phan Thiet, Vietnam

Tog en tidig buss för ca 45 kr till nästa stad. Mötte upp några som jag träffade förut och hängde på en safari till sanddynerna som ligger utanför staden. hyrde 4hjuling här och lekte av oss i öknen. det här värkar även vara ryssarnas semesterparadis....framöver väntar mer dykning

Oscar Forsén
oscarforsen i Semester 2017
Senast aktiv - från Mũi Né, Phan Thiet, Vietnam
Ho Chi Minh City och Mui Ne
torsdag 11 juni 2015 - Phan Thiet, Vietnam

I måndags anlände vi till HCMC, bodde på ett super fräscht hotell med gulligaste personalen hittills! Måndagen blev en riktig slappardag (var sjukt välbehövligt då det varit intensiva veckor so far!) och sedan planerade vi även resten av resan! På kvällen var vi o käkade på ett grymt

Camilla Bergqvist
CamillaochDavid i Vietnamtrip2015
Triss i damer ansluter ett par dar
onsdag 11 februari 2015 - Phan Thiet, Vietnam

Här i Mui Ne har vi fått sällskap av Marika (Thereses kompis), Maria och Giau (hennes kompisar, varav den sistnämnde ursprungligen är från Vietnam, vilket underlättar t ex när man ska förhandla med griniga taxichaufförer som hävdar att han vet var man ska, men kör alldeles för långt

Lisa Asp
asplisa i Vietnam
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Trött som en örn
måndag 9 februari 2015 - Phan Thiet, Vietnam

Lämnade motvilligt Da Lat. Bussresan var den skumpigaste hittills och med de högsta stupen, men chaffisen verkade hyfsat pålitlig och skrek ingenting. Han spelade inte ens hög vietnamesisk musik (som på vägen till Da lat). I Mui Ne insåg vi att vårt hotell ligger en bit från where the real

Lisa Asp
asplisa i Vietnam
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Uppsnärjd i det blå.
tisdag 3 mars 2015 - Phan Thiet, Vietnam

Efter vår nionde flygresa hamnade vi i Vietnam's största stad Ho Chi Minh, i folkmun även kallad Saigon. Vi mellanlandade under en kväll i Filippinernas huvudstad Manila. I Manila höll vi oss väldigt lugna, då det är en stad man helst inte vill eller ska vistas i under dygnets mörka

Markus Arvidsson
Susimar i Två idioter på resa!
Senast aktiv - från Koh Chang Tai, Trat, Thailand
Strandpromenad, poolen och minigolf
lördag 28 februari 2015 - Phan Thiet, Vietnam

Igår eftermiddag fick Ola undan två av sina tre ärenden. Han blev klippt (60kr) och beställde van till i morgon. Han lyckades också pricka in skidorna och avstod från mat på "normal" tid. Robin och jag tittade på en del av stafetten men hungern tog över så vi gick till Joe's. Ebba gjorde

Ulrika Hedlund
highfourthai i Vietnam
Molnig förmiddag
fredag 27 februari 2015 - Phan Thiet, Vietnam

Strutsen igår var nästan lika god som Olas häromdagen. Han fick en bättre balanserad rödbetspure än jag. Min var lite för syrlig. Ebba och fick naglarna vidgjorda, skönt att bli ompysslad. Det kostade 40 kr för oss var. Taxi är också löjligt billigt. Två km kostar ca 8 kr! Men jag

Ulrika Hedlund
highfourthai i Vietnam
På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Semester 2017

Semester 2017

31 december 2016 - 12 mars 2017

Semester äventyr

Vietnamtrip2015

Vietnamtrip2015

22 maj 2015 - 20 juni 2015

Global Hälsa med Karolinska Institutet i två veckor och sedan eget resande!

28 januari 2015 - 16 februari 2015

Från Hanoi till Saigon med Therese :)

2 februari 2015 - 18 februari 2015

Två idioter på resa!

Två idioter på resa!

28 januari 2015 - 19 mars 2015

Göteborg - Hongkong - Filippinerna - Vietnam - Kambodja - Thailand Vi kommer under en period på sju veckor resa runt i Asien. Tanken är att vi ska njuta och få uppleva så mycket som möjligt. Framförallt handlar det om att Markus ska få stillat sina behov av att komma iväg på en lång resa.

12 februari 2015 - 4 mars 2015

Vi inleder resan i Bangkok med cykling och shopping. En drink på Siroccobaren vill vi också avnjuta. Därefter flyger vi vidare till Ho Chi Minh och Vietnam. I Vietnam börjar vi med paradisön Phu Quoc. Sedan ska vi bo några nätter på Mui Ne. Resan avslutar vi med fiske och shopping i Bangkok.

Asien

Asien

13 januari 2015 - 17 februari 2015

Två vänner som går på känsla✌️?? Vietnam, Kambodja,Thailand&Bali.

Vietnamn julen 2014

Vietnamn julen 2014

16 december 2014 - 9 januari 2015

I år rymmer vi julens stök och tänker resa runt i Vietnamn. Nytt land för oss och nya upplevelser. Vi längtar!

Emelie Sandin
emet