Quang Nam

Ny plats nya äventyr - Hoi An
tisdag 7 januari 2020 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Då har vi nått sista anhalten i Vietnam, för denna gången😉🇻🇳(Efter VIetnam väntar Singapore!)Hit tog vi oss via en 4 timmars bussfärd, i en så kallad "sleepingbus" med säten som kunde läggas ända bak så du kunde ligga ner, om du nu det önskar. Lite "ordning" och oklart var det,

Janne & Jeanette Israelsson
A122983 i Janne & Jeanette i Vietnam 2020
Senast aktiv - från Phu Quoc, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
torsdag 2 januari 2020 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Hej!På väg från Danang till Hoi An stannade vi till vid Marble Mountain som består av fem kalkstensberg där man förr bröt marmor. Numera är bergen en turistattraktion då bergen är genomborrade med grottor och tunnlar. I grottorna finns fullt med små tempel och statyer. Vi klättrade

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Vietnam 2019/20
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
lördag 10 november 2018 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Efter gårdagens regn och med prognos för idag att regnet skulle fortsätta var det härligt att vakna och se solen skina. Prognosen hade ändrats och bortsett från en liten skur på morgonen så skulle resten av dagen bli fri från nederbörd - och nog blev det så alltid. Solen sken och

wahlen i Upptäck Sydostasien
Från Huê till Hoi An
fredag 9 november 2018 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Jodå, nog regnade det även denna morgon. Som tur är kunde bussen som hämtades oss köra in i den lilla gränden vi bodde och hämta oss så vi slapp gå med allt bagage i ösregnet. Det är egentligen lite sent med monsunregn, men vi får väl leva med en liten svans av den. Vi lämnade Huê

wahlen i Upptäck Sydostasien
Mot norr till Na Dang och Hoi An
måndag 29 januari 2018 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Efter Saigon flög vi vidare norrut till en stad som heter Da Nang. En ganska stor stad som ligger utmed kusten ungefär på mitten av Vietnam.Vi hade redan innan bestämt oss för att inte stanna där utan tog oss vidare ca 5 mil söderut till ett ställe som heter Hoi An. Där bosatte vi oss i en

20 år sedan
onsdag 5 juli 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

vi blev herr och fru Söderström värt att fira!!

Utflyktsdag
söndag 2 juli 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Imorse blev vi hämtade redan vid 8 och sedan bar det av till marknaden för att guidas runt bland kryddor , grönsaker fisk och skaldjur. Sedan blev det båt längs floden till en mindre biflod där vi klättrade över till små vietnamesiska runda båtar för att paddlas till resans mål vår

Lata dagar Cua Dai Beach
lördag 1 juli 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Vi har haft mkt lata dagar vid stranden. Ett dopp, läsa i solstolen, slumra en stund, äta lite och ta en promenad längs stranden så har dagarna flutit på. Det är vad vi kallar semester!!!På kvällen har det blivit besök i gamla stan för middag heller bara kvar här på Cua Dai och ätit

måndag 26 juni 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Resan mellan Nha Trang och Danang gick bra även om den var rätt lång, men fördel att åka på natten är att man kan sova en del av tiden. Och en magisk syn att se soluppgången över risfälten fr tågfönstretHoi An är en mysig stad och vi bor vid en väldigt fin strand så här får bli

Sista dagen i Hoi An
torsdag 13 april 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Dagen började med regn.Vi åkte till stan till kl. 10 för provning av skor och Ao Dai.Jag var lite orolig att hitta rätt i på denna marknad men det var inga problem för helt plötsligt stod kvinnan som sydde upp Ao Dai mitt framför oss.Elias Ao Dai satt som en smäck även om den var lite

Malin Andersson
Malande i Vietnam 2017
Janne & Jeanette i Vietnam 2020

Janne & Jeanette i Vietnam 2020

26 december 2019 - 13 januari 2020

Nu ska vi ut på en resa med ryggsäckarna på. Vietnam är målet denna gång Vi flyger till och från Singapore men kommer att besöka diverse ställen i Vietnam. Välkomna och följ oss på resan om du vill J&J🏃🏽💃🏼

Vietnam 2019/20

Vietnam 2019/20

24 december 2019 - 22 januari 2020

Vår ryggsäcksresa i Vietnam från norr till söder.

Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Vietnam

Vietnam

19 januari 2018 - 8 februari 2018

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

Från Ho Chi Minh till Hanoi

Från Ho Chi Minh till Hanoi

17 juni 2017 - 13 juli 2017

Sommaräventyret 2017

Vietnam 2017

Vietnam 2017

7 april 2017 - 22 april 2017

En efterlängtad återresa till äldsta sonens födelseland. Denna resa är uppdelad i 3 etapper, sightseeing och upplevelser, sol och bad och sist men inte minst SHOPPING!!

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Första backpackingresan

Första backpackingresan

14 januari 2017 - 5 februari 2017

Min första backpackingresa och första gången jag reser på detta sätt ensam. Ska ta mig fram genom Asien, från Bkk, genom Vietnam, ett snabbt stopp i KL och sedan en vecka på filippinerna.

Min 30-årsresa

Min 30-årsresa

3 januari 2017 - 27 februari 2017

Nu fyller jag snart 30 år och det året tänkte jag inleda med en två månader lång resa till Vietnam. Fast det är inte helt och hållet sant.. resan startar med en vecka tillsammans med Amanda på Gran Canaria där vi äntligen ska få hälsa på och få hänga med Yasmine. Efter denna vecka tar jag flyget från Barcelona till Hanoi, Vietnam där jag under 7 veckor ska ta mig från norr till söder.

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo