tp. Hạ Long

Kryzza lugnt del 3...... och 2-1 till Vietnam
söndag 2 december 2018 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Försovit oss och missar Tai Chin........men vaknar lagom till frukosten......Lugn förmiddag där vi njuter på däck, läser och beundrar utsikten. Ett gäng drar iväg på en ny lite kortare tur med kajaker men vi tar en kopp kaffe på övre däck och snackar lite med en lirare från

Kryzza lugnt del 2......
lördag 1 december 2018 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Reveljen går tidigt som attan på detta fartyg för 06:30 är det Tai Chi på översta däck...... Tyvärr för oss som missade alla Yoga så fastnar vi i ett korsord och glömmer tiden och missar även Tai Chin......Frukosten missar vi inte........Därefter kryssar vi lugnt fram mellan alla

Kryzza lugnt del 1......
fredag 30 november 2018 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Vi har varit i passningsskugga i tre dagar så nu kommer det tre dagar på raken......Vaknar upp tidigt och tidigt fr......08:00 hämtar vår guide oss på hotellet för den 4 timmar långa bussturen till Halong Bay och den 3-dagarskryssningen som vi bokat in oss på. En kul kille som heter Jimmy

Halong Bay
söndag 4 november 2018 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Efter en jobbig natt med halsont, hosta och täppt näsa (säger bara aircon) ringde klockan, klockan 06.00. Det var dags att göra sig redo för starten av vår Vietnam resa på riktigt liksom. Vi kommer tillbaka till Hanoi i morgon så vi har turen att bara behöva packa en liten väska och

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Jönköpings län, Sverige
Hanoi och Halong
tisdag 21 mars 2017 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

HalluDet var ett tag sen men tiden går så sjukt fort. Vi har lämnat Hoi An och efter en 18h bussresa på en sleepingbuss kom vi fram klockan 5 till Hanoi. Väckningen var ett HANOIIII, med en röst som Robin Williams har i "Good Morning Vietnam!". Vid den här tiden är staden inte särskilt

Bland öar och karaoke
onsdag 18 januari 2017 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Efter en dag och två nätter i Hanoi gav jag mig iväg på en två dagars och en natt tur till det berömda Halong Bay som ligger ca 4 timmars resa från Hanoi. Jag bokade den via hostelet och de hämtade oss vid hostelet. Två danska tjejer som bodde där med mig åkte också. Vi var ett

Många bilder ifrån Halong Bay
fredag 9 december 2016 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Då ska vi se om wifi't är bättre nu på morgonen (kl är 0700)enjoy!/MiaOch förresten ha en härlig Lucia, kom just på att det är den 13 december idag!

Då mönstrar vi på MS Scorpion
torsdag 8 december 2016 - Bãi Cháy, tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Ligger lite efter med dagboken, men det beror på att wifi inte har varit det bästa de senaste dagarna. Men här kommer ett långt inlägg om vår tripp till Halong Bay.Vår fantastiska receptionstjej, Ms Bing Giang, på hotellet hjälpte oss att fixa en resa till Halong Bay. Jag och Micke var ju

Vidare till Ha long
lördag 8 oktober 2016 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Hej hopp! Nu har vi åkt från ha noi till ha long. Här har vi äntligen fått lite sol och bad. Vattnet var varmt, och jag skulle vilja säga kristallklart, men då hade jag ljugit :(. Det var väldigt smutsigt, och vartenda hårstrå på kroppen var svart när man kom upp. Vi hoppas på lite

Emelie Sandberg
EEEsandberg i 80dagariAsien
Senast aktiv - från Vietnam
Halong Bay
lördag 5 mars 2016 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Halong Bay. Dagstur med bat i Varldsarvet och dess speciella klippformationer, disigt men i ovrigt skont utflyktsvader. Landsteg och gick in i en relativt nyupptackt grotta med riktigt haftiga droppformationer, stannar i Halong over natten och imorgon blir det resdag till centrala Vietnam (flyg &

Örjan Söderkvist
Orjansod i Indokina med Mekong River
Senast aktiv - från Hội An, Quang Nam, Vietnam
Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Första backpackingresan

Första backpackingresan

14 januari 2017 - 5 februari 2017

Min första backpackingresa och första gången jag reser på detta sätt ensam. Ska ta mig fram genom Asien, från Bkk, genom Vietnam, ett snabbt stopp i KL och sedan en vecka på filippinerna.

Vår efterlängtade återresa till barnens födelseland

Vår efterlängtade återresa till barnens födelseland

30 november 2016 - 7 januari 2017

Vår första långa och efterlängtade återresa till barnens födelseland, Vietnam. Vi kommer att, under drygt 5 veckor, besöka HaNoi, HaLong Bay, DaNang, HoiAn, HoChiMinh och slutligen Phu Quoc. Det ska bli fantastiskt att återvända till "våra änglars" födelseland. Det blir även 50-årsfirande av mamman i familjen, julfirande och slutligen nyårsfirande. Lite annorlunda då vi alltid har firat jul i Sverige. En del av tiden kommer vi även att ha sällskap av våra goa "adoptionsvänner" fam Andersson-Lindh. Vilket äventyr vi ska ut på - helt fantastiskt!

80dagariAsien

1 mars 2016 - 22 mars 2016

Familjetripp till Vietnam och Hong Kong

Familjetripp till Vietnam och Hong Kong

19 oktober 2015 - 19 november 2015

Återigen dags att lämna höstrusket i Blöteborg och ta familjen till sol och bad i Asien. Barnen är nu 6 och 3 år och vi siktar in oss på både norra och södra Vietnam, samt ett stopp i Hong Kong på vägen hem.

10 oktober 2015 - 30 oktober 2015

Rundresa i Vietnam