Huê

Mer från Huê
torsdag 8 november 2018 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

För att få ut mesta möjliga av Hue bokade vi in oss på en heldagstur för idag.Den skulle ta oss till Det Imperialistiska Citadellet, Thien Mu Pagoda, Tomber (gravplatser) för 3 olika kjejsare, några andra korta stopp, samt en båtfärd på "Perfume River".Redan igår fick vi lite regn, och

wahlen i Upptäck Sydostasien
Huê
onsdag 7 november 2018 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Så, det har blivit dags att lämna Hanoi, och norra Vietnam och bege oss söderut till Hue [huuejj]. Enligt "reglerna" ska vi lämna hotellet tre timmar före avgång, vilket idag betydde att vi hade ungefär 1,5 - 2 timmar att slå ihjäl när bagaget var incheckat. Det är kanske inte alltid så

wahlen i Upptäck Sydostasien
Äventyr
torsdag 26 januari 2017 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Det visade sig bli riktigt bra i Phong Nha till slut. Mån-ons befann jag mig i djungeln och det var minst sagt heeelt underbart. Vandrade/klättrade/simmade på dagarna och mös i kampinglägret på kvällarna. Besökt 6 mörka små och gigantiska grottor och sett en spindel lika stor som mitt

Linda Jeppsson
LindaJeppsson i Min 30-årsresa
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
GottNytt År
måndag 8 februari 2016 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Hej alla! Nu är vi i Hue och bor på ett riktigt fint hotell. Vi gjorde ett kort stopp i Ninh Bin och sedan en sleeping bus på 14 timmar till Hue. Det var en riktig skräckfärd med dålig sömn, någon försökte ta saker ur Ann-Catrines väska men hon kom på vad som höll på att ske. Till

Ulf Jansson
ulfochilona i Vietnam
Senast aktiv - från Hammarstrand, Jämtlands län, Sverige
Dag 7: Kejserliga Hue
lördag 17 oktober 2015 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Mycket palats, pagoder och en båttur på floden. To be continued...

Kennet Bjärnung
bebban2 i Vietnam, Kambodja och Laos
Senast aktiv - från Hanoi, Vietnam
Andra dagen i Hué
söndag 18 oktober 2015 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Just nu befinner vi oss i Hué och bussresan hit igår natt var nog allt annat än trevlig. Det började redan när vi åkte minibuss från hotellet i Hanoi på fredagskvällen. Chauffören var väldigt oförsiktig och tryckte in alldeles för mycket personer i bussen, så 3 st fick stå upp hukade

Tommie Eriksson
Tommiemma i Vietnam 2015/16
Senast aktiv - från Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam
Från Hue till Hoi An
onsdag 10 juni 2015 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Efter en lugn morgon på hotelet då de andra två paren var på cyckelutflyckt till marknaden i Hue så packade vi in oss i minibussen runt halv tio och började vår resa mot Hoi An. Vi skulle göra flera stopp under vägen dit så tänkt tid att anlända var framåt kvällen. Första stoppet var

Parmfymfloden mm.
tisdag 9 juni 2015 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Imorse när vi gick ner till frukostmatsalen så var det ingen buffe som det brukar vara på hotellen utan det kom en tjej och tog upp beställning från en meny istället. Det enda som man kunde hämta själv var bröd så Lasse tog lite sådant medan jag hoppade det. Det fick bli omelett, bacon,

Framme i Hue
måndag 8 juni 2015 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Sov ganska dåligt på tåget men vila gjorde vi iallafall. Under resans gång åkte vi förbi många risodlingar, en del lotusodlingar och även en annan odling var det mycket av men vi har inte klurat ut vad det är än :-) . Frukost hade vi fått med oss på resa. Det var bröd, smö, marmelad,

Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Hue och de naiva svenskorna
söndag 1 februari 2015 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Nästa äventyr: Ta sig från busstationen i Hue till lämpligt ställe att förvara väskor på några timmar. Kanske inte låter så komplicerat… En snubbe haffar oss direkt när vi hoppat av (nyvakna och halvförvirrade) och hävdar att vi måste till bussföretagets kontor, samt antyder att

Lisa Asp
asplisa i Vietnam
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Min 30-årsresa

Min 30-årsresa

3 januari 2017 - 27 februari 2017

Nu fyller jag snart 30 år och det året tänkte jag inleda med en två månader lång resa till Vietnam. Fast det är inte helt och hållet sant.. resan startar med en vecka tillsammans med Amanda på Gran Canaria där vi äntligen ska få hälsa på och få hänga med Yasmine. Efter denna vecka tar jag flyget från Barcelona till Hanoi, Vietnam där jag under 7 veckor ska ta mig från norr till söder.

Vietnam, Kambodja och Laos

Vietnam, Kambodja och Laos

10 oktober 2015 - 30 oktober 2015

Vietnam 2015/16

Vietnam 2015/16

5 oktober 2015 - 28 februari 2016

Fem månader i Vietnam, Bali och Gili. Med början i Hanoi.

29 januari 2016 - 27 februari 2016

Nu är det dags för ny resa och det blir till Vietnam. Jag, Ilona, Syster Ann-Catrine med make Stefan åker. Vi börjar med Hanoi, stannar några dagar och sedan blir det nordväst upp i bergen och sedan rakt österut mot Halongbukten. Tar oss sakta försiktigt söderut till Saigon där vi sedan åker hem från. Ulf och Ilona

Rundresa i Vietnam

Rundresa i Vietnam

1 juni 2015 - 16 juni 2015

28 januari 2015 - 16 februari 2015

Från Hanoi till Saigon med Therese :)

Fighting around the world!

Fighting around the world!

1 oktober 2014 - 24 december 2014

Thailand, Myanmar/Burma, Vietnam

Thailand, Myanmar/Burma, Vietnam

3 februari 2014 - 10 mars 2014

Vår resa börjar i Thailand med några dagars sol bad och vila. Därefter väntar en spännande tur till Myanmar/Burma. Vår resa kommer sedan att fortsätta till Vietnam där vi har tänkt ta oss längs kusten från Hanoi ner till Ho Chi Mihn.

Yasmin på resande fot

Yasmin på resande fot

6 februari 2014 - 6 maj 2014

Vi hade i alla fall tur med vädret! Bättre referens kan nog inte hittas. :P Det blir inte alltid som man tänkt sig utan oftast blir det bättre! Denna resa kommer gå genom Australien och Asien och nu är du som vill välkommen att följa med via mobil, dator eller surfplatta! Väl mött!

wahlen
Rasmus Persson