Brest

Etapp 7: Białowieża-Брэст
söndag 24 juni 2012 - Brest, Brests voblasts, Vitryssland

Olga och Mariana, som vi pratade med på discot dagen innan, ville jättegärna visa oss djurparken i närheten, så vi mötte upp dem på morgonen och cyklade iväg och tittade på lite visenter (europeiska bisonoxar) och lite andra djur. Lokatterna och vargarna lyste dock med sin frånvaro. Olga

Thomas Lirén
Mothas i Mordor är ute och cyklar
Senast aktiv - från Timișoara, Timiș, Rumänien
millimeter fran Europa
tisdag 19 juni 2012 - Brest, Brests voblasts, Vitryssland

89 millimeter fran Europa Så heter en bok av Kjell Albin Abrahamsson. Vad han syftar på är den annorlunda spårbredden på järnvägsrälsen. Brest var ofta i historien gränsen mellan Östeuropa och Ryssland. Här finns resterna av ett fort som oväntat länge höll ut mot Hitlers styrkor fast

Osteurpoa med Rosa bussarna

Osteurpoa med Rosa bussarna

15 juni 2012 - 8 juli 2012

Östeuropa Följ med oss på en riktig äventyrsresa genom 12 av Östeuropas länder. Från vår kungliga huvudstad Stockholm tar vi oss till vackra Kroatien via bland annat sagolika Riga och vitryska Minsk. Vi besöker även Draculas hemland Rumänien, stannar till i oupptäckta Moldavien, strosar i vackra Lviv och mycket mycket mer.

Mordor är ute och cyklar

Mordor är ute och cyklar

17 juni 2012 - 9 juli 2012

Mordor cyklar genom östra Polen och Vitryssland för att spela fotbollsturnering i Lviv och sen tillbaks igen.