Starten på safarin
söndag 5 januari 2014 - Victoria Falls, Matabeleland North, Zimbabwe

Overlandturen började i Victoriafallen.

Nummer 3 på plats
fredag 6 december 2019 - Victoria Falls, Matabeleland North, Zimbabwe

Från Maun (Botsvana ) – Victoria Falls (Zimbabwe) Passar på och lämnar en liten rapport när wifit är ok.Turen ut i Okavangodeltat var verkligen speciell, en kanotfärd genom vass och små öppna platser där endast fåglar, flodhästfamiljer, elefanter och bufflar hördes och syntes, annars

Great Zimbabwe
måndag 9 april 2018 - Masvingo, Zimbabwe

Måndag 9 april.Frukost 6.30 o sen kom vi iväg ca 7.30.Ett kissestopp vid vägen o sen stannar vi i Masvingo. Där får vi handla o äta lite. Stad med fullt av fattiga o tiggare så fort man visar sig. Nedgången bebyggelse. Jag, Ingrid o Eva köper lite bröd, mjukost o yoghurt o äter sen i

Tur in till stan
söndag 8 april 2018 - Bulawayo, Zimbabwe

Söndag 8 april.Sovit jättegott i natt, tror bara jag kollat på klockan ngn gång innan jag gick upp vid 6.Några skulle iväg på turer på morgonen. Vi gjorde frukost som vanligt o sen tvättade jag upp lite. Jag hade inget planerat för dagen sen. Thomas (vår chaufför ), skulle in till stan

Heldags bussresa in i Zimbabwe
lördag 7 april 2018 - Bulawayo, Zimbabwe

Lördag 7 april.Som vanligt så är det jag o Benny som är uppe innan 5. Går på toa o sätter mig sen att ladda inlägg på det svaga wifi från hotellet jag hittat.Hurrar o sjunger för Emma som fyller 30 år idag. Sen  innan bi ger oss iväg så kommer hotellmanagern o vill ta kort på oss o

Resan och första dag
söndag 5 november 2017 - Harare, Harare Province, Zimbabwe

Resan började 1500 igår då jag åkte från boendet ner till Kastrup där resan sen fortsatte till Zimbabwe. Tre flyg, en tågfärd och en bilfärd med en restid på nästan 24 timmar senare är vi på plats. Kan inte säga att jag har sovit många timmar sammanhängande och när jag väl sovit

Veronica Erlingsson
veronicaeee i Zimbabwe
Första kvällen i Zimbabwe

Här ligger Anette utslagen efter två dagars resande. Vi klarade alla start och landningar, två timmars kö i passkontrollen och alla väskor var med. Härligt att åtminstone vara framme i Zimbabwe😃

Första kvällen i Zimbanwe

Första kvällen i Zimbanwe

Del sex - Zimbabwe
söndag 19 februari 2017 - Zimbabwe

Idag kom vi till Vic Falls. Vi kom ganska sent på kvällen eftersom vi kört större delen av dagen och varit i en gränskontroll. Vic Falls ligger väldigt nära gränsen så nästan direkt när vi passerat körde vi över bron där man kunde se fallen, helt fantastiskt vackert! När vi kom fram

Overland Zambia, Zimbabwe, Malawi, Tanzani

Overland Zambia, Zimbabwe, Malawi, Tanzani

4 januari 2014 - 1 februari 2014

Africa on tour - Jakten på Big 5

Africa on tour - Jakten på Big 5

6 november 2019 - 3 januari 2020

...äventyrsdags igen, även denna gång med den Rosa Bussen! 55 dagar med hetta, upplevelser, nya vänner, buss-sova m.m, ja ni vet... Denna resa går till en för mig ny kontinent. Suget av Afrika har väl inte varit det största men har växt med tiden. Nu finns längtan och då är det bara att göra slag i saken! Sagt o gjort! Start i Sydafrika och slut i Kenya, däremellan ska Namibia, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi och Tanzania passeras… alla länder hyggligt lugna och utan allt för många oroshärdar. Robben Island, Godahopsudden, Etosha NP, Victoriafallen, Malawisjön, Zanzibar och Maasai Mara är bara några av de platser som ska besökas om allt går enligt plan. Jäkligt spännande! Om det blir bungyjump, vithajsdyk och andra spektakulära aktiviteter får känslor och stämning bestämma, kanske försäkringen också... Ska som vanligt försöka leverera små rapporter löpande men ibland (säger erfarenheten) är det långt mellan fungerande wifi och svårt att få iväg det man vill... Nu kör vi! 

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

4 november 2017 - 10 december 2017

Åker till Zimbabwe för att göra min praktik som Arbetsterapeut. Då jag studerar termin 4 (av 6) på arbetsterapeutprogrammet.

Volontär

Volontär

19 augusti 2017 - 5 september 2017

Vi ska vara djurvolontärer i Zimbabwe i två veckor:-)

Kenya-Sydafrika

Kenya-Sydafrika

11 januari 2017 - 8 mars 2017

Rosa bussarna

Wild life in Africa

Wild life in Africa

17 oktober 2016 - 19 november 2016

Sydafrika - Zimbabwe - Mozambique

En Smilla på vift i Afrika!

En Smilla på vift i Afrika!

11 januari 2016 - 8 mars 2016

Tänkte testa på en ny kontinent och ett nytt sätt att resa. Så nu bär det av med Rosa Bussarna från Kenya till Sydafrika i knappt två månader. Känner inte en kotte (än så länge) och det kommer att bli ganska primitivt. Sova på busstaket, ingen air-condition eller toa på bussen. Blir spännande det här! ;-)

Viktoriafallen till Matopos 2015

Viktoriafallen till Matopos 2015

5 december 2015 - 30 december 2015

Under en månad ska vi resa igenom Hwange NP, se om vi kan få en skymt av Cecil- the Lion's ännu inte skjutna familjemedlemmar, besöka Painted Dog Centre, kolla in en ny lodge; Sable Sands mitt ute in the whop whops. Det blir den första safarituren för barnen, och sen väntar våra vänner på oss i Viktoria Fallen! Vi avslutar med Matopos NP där de utrotningshotade noshörningarna får så mkt skydd som går. Sen är det jul och den firas med familjen i Gweru.

Äventyr i östra och södra Afrika

Äventyr i östra och södra Afrika

27 november 2015 - 9 januari 2016

Några veckors äventyr i östra och södra Afrika.

Gunnar Paulsson
Ego_Boy