Hwange

Första veckan och vi vänjer oss vid Afrika
fredag 11 december 2015 - Hwange, Matabeleland North, Zimbabwe

Hej på er go vänner! Ja då har vi andats ut lite...semesterkänslan börjar infinna sig efter diverse händelser...Att det är klurigt med packningen är väl en sak, det får man ju räkna med, men tanken var inte att mammas sambo skulle blåsa omkull i stormvindarna dagen före utresan och

Africa
tisdag 8 november 2011 - Hwange, Matabeleland North, Zimbabwe

Hej igen! Ursakta drojsmalet men ar fan heltidssysselsattning att hitta fungerande datorer och skriva inlagg! :) A datorere/internetcaféer med USB ar ju verkligen en ovanlighet dar vi lyckats hamna. Hur som helst :) Innan vi begav oss till Victoria fallen hann vi med annu lite mer Safari och

Viktoriafallen till Matopos 2015

Viktoriafallen till Matopos 2015

5 december 2015 - 30 december 2015

Under en månad ska vi resa igenom Hwange NP, se om vi kan få en skymt av Cecil- the Lion's ännu inte skjutna familjemedlemmar, besöka Painted Dog Centre, kolla in en ny lodge; Sable Sands mitt ute in the whop whops. Det blir den första safarituren för barnen, och sen väntar våra vänner på oss i Viktoria Fallen! Vi avslutar med Matopos NP där de utrotningshotade noshörningarna får så mkt skydd som går. Sen är det jul och den firas med familjen i Gweru.

Palefaces grand tour!

Palefaces grand tour!

7 oktober 2011 - 31 mars 2012

Ett varv kring jorden är planen! Att vidga våra vyer och låta själen spela fritt :) Vi börjar lite mjukt i östra Afrika och låter sedan backpacker livet komma till sin fulla rätt genom Sydamerika. Ev en avstickare till USA innan vi fortsätter vidare mot Nya Zeeland och Australien. Resan avslutas förhoppningsvis i fantastiska Indonesien för lite välförtjänt slappande innan hemresa mot allvaret igen.

Senaste aktivitet
Senaste svar