Matopos

Tird week and we change our environment
lördag 19 december 2015 - Matopos, Matabeleland South, Zimbabwe

The time has come to Matopos, an area of great importence to the rhinos. Research and anti poaching are important. Unfortunatly we didn't see any rhinos this time, but we didn't go on any safari either. We did our own little drive into the park but the roads were so bad even for our 4wd so we were

Lejon och apor
onsdag 16 oktober 2013 - Matopos, Matabeleland South, Zimbabwe

14.10.2013 Victoriafallen Tidigt på morgonen avfärd för att se på lejon. Vi åkte ut ur stan och gick ut på savannen. Hittade två lejonhonor och nu var det tid att närmare klappa och styra dom när dom gick bland buskar och gräs. Bifogar nog bilder som bevis på detta För en tid hade

Olof Bergqvist
OffeB i Sydcentralafrika
Senast aktiv - från Borgå, Nyland, Finland
Avresa
onsdag 16 oktober 2013 - Matopos, Matabeleland South, Zimbabwe

9.10.2013 Åbo. Startade i duggregn och mörker. Skall med båt till Stockholm. Kommer fram redan 6.30 och åker sedan buss till Västerås och vidare med buss till Sura. Blev en sen kväll på båten. Kom i säng först vid tre tiden. Hamnade igen i diskussioner med en del

Olof Bergqvist
OffeB i Sydcentralafrika
Senast aktiv - från Borgå, Nyland, Finland
Resans Ruiner
torsdag 3 januari 2013 - Matopos, Matabeleland South, Zimbabwe

Grottmålningar får mig att hisna. Att står framför en, är som att luta sig ut över en 60 000 år djup klyfta. Jag sugs ner mot människan som en gång stod där och målade. En människa både lik och olik mig på en och samma gång. Någon som kände ett behov att skapa, i en värld och ett

Christoffer Hägglin
christoffer.hagglin i Halvdussin i Södra Afrika
Senast aktiv - från Dali, Yunnan, Kina
Viktoriafallen till Matopos 2015

Viktoriafallen till Matopos 2015

5 december 2015 - 30 december 2015

Under en månad ska vi resa igenom Hwange NP, se om vi kan få en skymt av Cecil- the Lion's ännu inte skjutna familjemedlemmar, besöka Painted Dog Centre, kolla in en ny lodge; Sable Sands mitt ute in the whop whops. Det blir den första safarituren för barnen, och sen väntar våra vänner på oss i Viktoria Fallen! Vi avslutar med Matopos NP där de utrotningshotade noshörningarna får så mkt skydd som går. Sen är det jul och den firas med familjen i Gweru.

Sydcentralafrika

Sydcentralafrika

11 oktober 2013 - 9 november 2013

Bussresa med Rosabussarna

Halvdussin i Södra Afrika

Halvdussin i Södra Afrika

19 december 2012 - 17 januari 2013

Familjen Hägglin med förstärkning från klanen Göthberg drar land och rike runt i Södra Afrika. Sydafrika, Botswana, Zimbabwe och Moçambique får sig en känga. Häng på!

Senaste aktivitet
Senaste svar