Midlands

Fjärde veckan, Familjen och Lejon
söndag 20 december 2015 - Gweru, Midlands, Zimbabwe

Ja då har det hänt igen...sista inlägget skrivet och skulle bara lägga till lite bilder innan man lämnade wi-fi zonen, och vips var allt borta...lagom glad är jag...morr. Så den korta versionen är då att vi haft en trevlig vecka med alla familjemedlemmar, jag lyckades bli arresterad av

två veckor på Antelope park
söndag 1 december 2013 - Gweru, Midlands, Zimbabwe

Hej allihopa! Jag har nu spenderat två av mina tre veckor som volontär på projektet lion breeding på Antelope park. Dagarna går extremt fort och flyter därför in i varandra och det är svårt att hålla koll på vilken dag vi gjorde vad. De första två dagarna var massa introduktion. Allt

Lotten Eliasson
Lotten.Eliasson i Afrika, Asien USA
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
En dag på jobbet!
måndag 16 september 2013 - Gweru, Midlands, Zimbabwe

Tiden går så sjukt snabbt!! Hinner ju inte skriva något alls...de flesta bilderna ligger på kameran, o vi surfar mest ned wifi via mobilen så blir svårt att ladda upp bilder också tyvärr... Tänkte skriva kort om hur en typisk dag kan se ut, även om vi gör olika saker varje dag. 05,45

Elin Österberg
eliiinmariiia i Afrika & Asien -13
Senast aktiv - från Pulau Pinang, Pinang, Malaysia
Antelope Park, Zimbabwe
söndag 8 september 2013 - Gweru, Midlands, Zimbabwe

En vecka har nu gått på vår resa, o vilken vecka det varit... flygresan gick bra, inga större förseningarinlmer problem. När vi mellanlandade i Addis Abeba ösregnade det dock, men väl framme i Harare var det fint väder. Kön till visumen vsr väkdigt lång o drt tog ganska lång tid innan

Elin Österberg
eliiinmariiia i Afrika & Asien -13
Senast aktiv - från Pulau Pinang, Pinang, Malaysia
Sista dagen
söndag 10 mars 2013 - Gweru, Midlands, Zimbabwe

Sista dagen. FY FAN! Har haft gråten i halsen hela dagen. Att säga hejdå till mina bebisar var droppen. Att lämna detta är det värsta jag gjort. Har haft fullt upp hela dagen. Lion walk, Meatprep, Cubsit och Lion walk. Som ni förstår lämnar jag inte parken förrän imorgon bitti. Klockan

Sista inlägget?
fredag 8 mars 2013 - Gweru, Midlands, Zimbabwe

Tiden bara springer iväg. Vilket är en jävligt dålig sak! I måndags var jag som sagt på Lion breeding. Happy girl! Fick dock skäll efteråt eftersom man INTE får byta. Men då var det redan gjort så de kunde inte göra så mkt. Hade en jävligt bra dag och jag hör verkligen hemma med

Dag efter Vic Falls
söndag 3 mars 2013 - Gweru, Midlands, Zimbabwe

I tisdags ringde klockan 6.00. Bussen mot Vic Falls lämnade campet 6.45 (15 min försenat som vanligt). Vi har världens sämsta buss här. Det är typ ett hemmabygge och kombinationen hemmabygge, bumpy roads and a bad driver is not a good combination. Klockan 2 var vi framme i Hwange där vi

Dag efter Vic Falls
söndag 3 mars 2013 - Gweru, Midlands, Zimbabwe

Resedagboken och internet vill inte sammarbeta alltid. Detta är skrivit igår... I tisdags ringde klockan 6.00. Bussen mot Vic Falls lämnade campet 6.45 (15 min försenat som vanligt). Vi har världens sämsta buss här. Det är typ ett hemmabygge och kombinationen hemmabygge, bumpy roads and a

Dag, jag-vet-inte
lördag 23 februari 2013 - Gweru, Midlands, Zimbabwe

Hej allihopa! Sorry, att det går långt mellan gångerna. Men det är inte så att jag hoppar över grejer för att kunna uppdatera här. Veckan har varit lite upp och ner. Jag är inte helt nöjd med community. I måndags började jag med att vara halva dagen på Mickey mouse pre-school och halva

Dag 7
söndag 10 februari 2013 - Gweru, Midlands, Zimbabwe

Hej hopp! Internet har legat nere här några dagar och sen har det hänt så mycket kul att jag inte velat sitta vid datorn så mycket. I fredags var jag på Horse safari hela dagen. Vi fick riktigt fint väder som tur va. Red ut vid 9.30 och red runt i hela parken. Träffade på zebror, giraffer

Viktoriafallen till Matopos 2015

Viktoriafallen till Matopos 2015

5 december 2015 - 30 december 2015

Under en månad ska vi resa igenom Hwange NP, se om vi kan få en skymt av Cecil- the Lion's ännu inte skjutna familjemedlemmar, besöka Painted Dog Centre, kolla in en ny lodge; Sable Sands mitt ute in the whop whops. Det blir den första safarituren för barnen, och sen väntar våra vänner på oss i Viktoria Fallen! Vi avslutar med Matopos NP där de utrotningshotade noshörningarna får så mkt skydd som går. Sen är det jul och den firas med familjen i Gweru.

Afrika, Asien USA

Afrika, Asien USA

3 oktober 2013 - 8 maj 2014

Afrika & Asien -13

Afrika & Asien -13

31 augusti 2013 - 15 december 2013

Volontära med lejon i Zimbabwe, utforska Sydafrika och sedan dykning och skönt häng i Thailand, Malaysia och avslutning i Singapore.

Volontärarbete i Zimbabwe

Volontärarbete i Zimbabwe

2 februari 2013 - 12 mars 2013

På lördag, 2/2 ger jag mig i väg på mitt livs äventyr! Turen går ner till Zimbabwe, Afrika. De två första veckorna ska jag arbeta med lejon och nästa tre veckor ska jag arbeta på ett barnhem. Hoppas ni vill följa mig här under tiden :)

Wildlife volunteer i Zimbabwe

Wildlife volunteer i Zimbabwe

14 oktober 2012 - 10 december 2012

Tjena! Kommer snart göra mitt livs längsta resa, både vad gäller tid och distans. Åtta veckor skall jag vara i Zimbabwe i södra Afrika för att volontärarbeta med lejon. Detta sker vid två olika rehabiliterings- och uppfödningsprojekt, det ena i Vic falls och det andra i närheten av Gweru. Här kommer jag arbeta tillsammans med lokalbefolkningen och andra volontärer för att föda upp och släppa ut lejon i det vilda. Förhoppningsvis får jag träffa intressanta och trevliga människor, skaffa nya vänner och får lära mig mycket om naturvård och bevarande av hotade arter!

Lejonprojekt Zimbabwe

Lejonprojekt Zimbabwe

7 augusti 2012 - 27 augusti 2012

Resan börjar med 4 dagar i Victoria Falls i Zimbabwe för att sedan ta mig vidare till Antilope park mellan Gweru och Harare i Zimbabwe där jag kommer att jobba med lejon. Projektet syftar till att föda upp lejon för att rädda lejonbeståndet i landet och få ökad kunskap om lejonens beteende.

Ostra och sodra Afrika

Ostra och sodra Afrika